BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

F30 - automaat 8 traps probleem

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
kribo
Neutraal
Posts: 1
Joined: 31 May 2019 09:57
Type Auto: F30

F30 - automaat 8 traps probleem

Post by kribo »

Hallo,

Sinds enkele maanden ben ik van mijn E92 318i automaat overgeschakeld naar een F30 320D 8 traps automaat (2015) en heeft 63000km op te teller. Het is een premium selection van een officiële bmw dealer.
Op zich ervaar ik het op alle vlakken een grote verbetering enkel is er één hekel puntje tijdens het rijden waar ik me meer en meer begin aan te storen.

1) ik rijd op de normale stand (geen sport of eco) aan een 70 km/h.
2) ik rem af voor bv een rond punt.
3) wanneer ik dan terug gas geef voel ik meestal een schok alsof de schakelbak niet goed weet in welke versnelling hij zit.

Wanneer ik hier op let en zorg dat hij langer kan uitrollen en zeer zachtjes terug gas geeft komt het probleem minder voor. Versta me niet verkeerd, het is niet dat ik plots in de remmen ga en dan volle gas terug aanzet. ik ben alles behalve een sportieve rijder maar rijd wel vlot met het verkeer mee.

Bij mijn vorige wagen had ik dit probleem niet. Nu dit is wel een diesel terwijl de vorige een benzine was.
Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren?

Groeten Kristof

kindkaktus
Neutraal
Posts: 1
Joined: 23 Nov 2020 18:37
Type Auto: BMW 328i (f30)

Re: F30 - automaat 8 traps probleem

Post by kindkaktus »

Hoi Kristof,

Ik heb last van hetzelfde probleem met mijn F30 BMW 328i benzine ZF automaat (2020 MY)
Ik ben benieuwd of je probleem al opgelost is.

Groeten,
Andrei
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”