BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

betere banden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
sc33
Neutraal
Posts: 1
Joined: 30 Jun 2020 16:18
Type Auto: 520d m sport

betere banden

Post by sc33 »

Hallo, nieuw hier. Sinds vorige week in her bezit van een f11 van oktober 2016, een 520d m sport.

ik ben niet enthousiast over de banden die op deze auto zitten. Voor liggen er bridgestones onder en achter goodyears, allen met de maat 245.45.r18 en allen nog ruim boven het wettelijke minimum. De bridgestone's (voor) zingen en maken veel herrie zeker op asfalt net boven de 60.

welke banden zou ik moeten monteren?

graag jullie advies.

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: betere banden

Post by DannysedanE36 »

Hallo man. Heb je al geprobeerd de banden van voor naar achter te wisselen om te zien welk resultaat dat heeft?
ik ben heel tevreden met Michelin, Goodyear, Vredestein die ik onder mijn auto's heb gehad(nu michelins en Goodyear op een E39). Hankook komt ook goed uit testen. Succes. groeten, Danny

bimmer-R
Neutraal
Posts: 11
Joined: 04 Oct 2020 13:34
Type Auto: F20 1serie

Re: betere banden

Post by bimmer-R »

Let wel even op bij wisselen van voor naar achter: is het een zgn. breedset? Dan zijn er achter bredere velgen/banden gemonteerd dan voor. Dan kan er uiteraard niet gewisseld worden.

Succes!
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”