BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

F11 5.30i uit 2012 foutcode 12CD01

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
jeanc
Neutraal
Posts: 3
Joined: 11 Nov 2018 12:24
Type Auto: BMW 5.30i 2012 model F11

F11 5.30i uit 2012 foutcode 12CD01

Post by jeanc »

Hoi, ik kreeg gisteren na het starten de melding dat ik rustig moest wegrijden want niet het volle vermogen was beschikbaar (soortgelijke strekking) De auto reed schokkerig en merkbaar niet op 6 cilinders. Nadat ik hem had uitgezet en weer gestart was alles oke.
Ik heb hem uitgelezen en kreeg de volgende code te zien:

[ external image ]

Doorzoeken op internet leverde bij Bimmer de volgende uitleg op:

[ external image ]

Zoals jullie lezen staat er achter de code 12CD01 : long cranking, oil pressure.
Ik dacht dus dat ik in de richting van de N)x sensor moest zoeken maar door deze verwijzing twijfel ik. Heeft het dan namelijk met oliedruk tijdens het starten te maken? Ik heb de auto vorige maand gekocht. Hij heeft toen een oliebeurt gehad. Op de bon staat 5W30 LL maar niet welk merk en specificatie.
Advies over garantie helpt niet, zonder garantie namelijk gekocht. ;)

De auto stond een week stil toen ik hem startte. Daarna dit weekend geen melding meer gehad.
Wie kan me verder helpen? Alvast bedankt!!

groet
jean

Topic Author
jeanc
Neutraal
Posts: 3
Joined: 11 Nov 2018 12:24
Type Auto: BMW 5.30i 2012 model F11

Re: F11 5.30i uit 2012 foutcode 12CD01

Post by jeanc »

Hallo allen,
Het probleem is opgelost. Excuses de code die ik had vermeldt klopte niet. Ik had een storing in de NOx sensor. Die heb ik inmiddels onzichtbaar laten maken door een tuning bedrijf. Sindsdien geen problemen meer.
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”