BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Na tuning brake service indicator extreem snelle daling kiliometers

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
joshiba
Neutraal
Posts: 2
Joined: 14 Nov 2019 08:39
Type Auto: bmw f10 535i

Na tuning brake service indicator extreem snelle daling kiliometers

Post by joshiba »

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Na tunen van je auto dat er een hele snelle daling volgt van de kilometers van remmen service.
(Daling is zowel voor als achter remmen)

Service indicator:
09 okt 1600 km (nog voor grote beurt BMW dealer BMW Dealer)
16 okt. 20.000 km (grote beurt door BMW Dealer, reset uitgevoerd op remmen indicator)**
25 okt. 20.000 km (dag van tuning, voordat hij getuned was)
04 nov. 16.000 km
13 nov. 2000 km

In deze periode alleen kleine afstanden gereden in totaal sinds tuning ongeveer 1000 km.

BMW F10 535i uit 2010
Tuning stage 1 (van 306pk naar 365 pk / van 400Nm naar 520Nm).

**Ik had bij BMW Dealer 28 aug. een afspraak om de remmenblokken en/of schijven te vervangen.
Daar kreeg ik na controle (meting)te horen dat er niets aan de hand was met mijn remmen, dat het wel eens vaker voorkomt dat de indicator er naast zit. Hoefde ik me niet druk om te maken. Ik gaf het voor de grote beurt nogmaals aan en toen heeft BMW Dealer de indicator gereset, omdat de blokken dik genoeg waren.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”