BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

foutcode luchtvering

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
rienvd
Neutraal
Posts: 3
Joined: 16 Sep 2021 18:05
Type Auto: BMW 528i touring 2012

foutcode luchtvering

Post by rienvd »

Beste mensen,
ik rij met veel plezier een 528i Touring. Helaas is tijdens vakantie de compressor van de vering stuk gegaan. Terug in Nld heb ik die verangen en bleef storing houden. Eerst rechter kant leeg na een dag. Balg vervangen vangen en daarna weer een paar dagen goed. Toen linker kant leeg en die balg ook vervangen. Auto zakt nu niet meer in maar staat heel hoog en wil niet zakken. Ik krijg ook de mededeling dat er iets mis is met het luchtveringsysteem.
Bij familie in de garage de computer eraan, geen foutcodes en reset gedaan. Ook de hoogte gekalibreerd en de foutcode bleef weg maar hoogte bleef maximaal. Vandaag opnieuw codes gecontroleerd en er was niets te zien in de copmuter. De auto geeft helaas weer een foutcode na een kilometer rijden. Morgen maar weer even kalibreren maar goed, dat is niet de oplossing. De "voelers"op de assen zien er ook goed uit. Magneetklep lijkt me ook niet stuk want hij loopt niet leeg en ik heb die al een keer verwisseld.

Ik verwacht een sofware probleem maar een bezoek bij de BMW garage kost geliijk een vermogen zonder dat ik weet of dat de oplossing is.
Wie kan mij helpen of adviseren?

Vriendelijk bedankt,

Rien.
Post Reply

Return to “2010 - 2017 (F07, F10, F11)”