Page 1 of 2

SPOED!! Banden??

Posted: 24 Apr 2008 09:30
by Mike
Een van mijn achterbanden is lek geraakt door een ontzettend klein stukje glas :(

nu loopt de band langzaaamaan steeds leeg sinds gisteren, gisteravond heb ik deze door middel van spuitbus Tyre Leaks of iets dergelijks ingespoten, dus ik hoop dat het heeft gewerkt, ben er ook gewoon mee naar het werk gereden n.l 70km van huis.

de vraag is moet ik nu beide achterbanden gaan vervangen of gewoon alleen de lekke (hetzelfde type is nog leverbaar)? of is er iemand die ervaring heeft met dit soort spul en kan ik wel gewoon er mee blijven rijden zo? vind het niet echt prettig rijden nu zeg maar..

Posted: 24 Apr 2008 09:39
by 325i
Spul is na enkele kilometers uitgewerkt
1 band vervangen kan is geen probleem.
Uiteraard zelfde type band en zelfde maat.
Wil je nu eens een andere band proberen dan kan dat wel beide vervangen :wink:

Posted: 24 Apr 2008 09:57
by Mikey
feitelijk zul je bijde banden moeten vervangen...

omdat de ene band toch al een stuk is versleten en de andere nieuw is merk je hier aardig wat verschil in tijdens het rijden...
absoluut niet fijn!

autobanden moet je altijd per as wisselen / vervangen !!!

Posted: 24 Apr 2008 10:18
by web
De band is niet meer te plakken? (hoe klein is ontzettend klein?)

Of 1 band vervangen een probleem is hangt een beetje van het profiel af op de andere. Een millimetertje verschil maakt niet uit, maar een groot verschil ga je wel merken. Sowieso zelfde merk en type erop leggen.

Misschien kan je via marktplaats een gebruikte band vinden van het goeie merk/type met een goed bij de overblijvende band passende profieldiepte.

Posted: 24 Apr 2008 12:32
by Mike
Thnx voor de reacties allemaal,

ik rijd elke dag 140 km dus er zal aardig verschil in zitten met een nieuwe band.

Het stukje glas was denk 1/2mm, het gaatje is ook zoiets

Ik heb er achter nu Dunlop SP Sport Maxx 215/45/R17 91Y (???? dat is tot 300km zo snel is ie nu ook weer niet) maar goed die zaten er onder dat ik m kocht.

en voor Michelin Pilot Primacy 215/45/R17 87V

Ik zie dat de banden van NANKUNG ULTRA SPORT NS2 72,50 p/st. zijn dus dan valt het wel mee in principe alleen weet ik niet welke beter zijn?

Die Dunlops die ik nu heb zijn 119,- p/st.

(www.bandenwinkel.nl)

Posted: 24 Apr 2008 13:01
by 325i
Op autobasndenmarkt pirelli P Zero Nero 122euro p/st incl verzending.
Betere band is er gewoon niet :wink:

En tsja nankang kwalificeert zich bij mij niet tot band :roll:

Posted: 24 Apr 2008 18:07
by Fearless
Smijt alsjeblieft die spuitbusjes weg. Dat spul is zo ongelovelijk rottig!
Nu moet je je band er af halen als je hem wilt laten repareren. Moet je die zooi er uit halen wat je een half uur gaat kosten ;) en dan nog een paraplutje er door.
Kost een hoop geld voor een bandenreparatie.

Tis dat sommige autos geen resevewiel meer hebben....maar die spuitbusjes is gewoon rommel.

Posted: 24 Apr 2008 18:52
by Icewind
Kun je er geen plug in laten zetten? Dat doet toch elke garage?


Eén band vervangen zou ik al nooit doen, twee gelijke op één as 8)


Ik heb net 2 nieuwe 255-4-R17 gekocht via www.autobandenmarkt.nl


€132 p/s incl btw en verzending en €35 montage en balanceren.


succes

Posted: 24 Apr 2008 20:44
by web
Een gaatje van 1/2 mm is prima te plakken. Liefst met zo'n "parapluutje", niet zo'n "touwtje", dus even naar een specifieke bandenzaak. Gewone garages hebben meestal van die "touwtjes" ("propjes") die vaker losraken en dan opnieuw gaan lekken. Zo'n parapluutje daarentegen gaat bijna altijd een bandenleven mee. Voor zo'n pluutje moet de band er wel af, maar dat moest toch al om de smurrie eruit te halen.

Nankang is rotzooi, kun je beter de dunflops repareren. Bezuinig alsjeblieft niet op banden... dat is zo zonde van een goed onderstel.

Hoe een stukje glas van een 1/2 mm door een meerdere millimeters dik loopvlak (plus profieldiepte) heen kan dringen is mij trouwens een raadsel...

Posted: 24 Apr 2008 21:35
by Alex e36
nangkang zal ik ook niet doen en vooral niet met de 140 km die je elke dag rijd.
heb zelf ook dunlops eronder zitten en bevalt mij zeer goed.
Heb onder mijn andere auto nangkang gehad daar zat toen een hoogte slag in de band.

Succes ermee

Posted: 25 Apr 2008 08:39
by Mikey
ik ga er in ieder geval van uit dat het profiel dan idd ook niet al te dik meer was aangezien het glas nogal mini was....

Posted: 25 Apr 2008 10:34
by amit
eehm ik heb een zaterdagsbaantje bij de kwik shit in den haag. als het niet te ver voor je is, wil ik wel ff voor je kijken.

Posted: 25 Apr 2008 12:32
by Mike
Thnx allemaal weer voor jullie reacties!

Ik heb niet echt verstand van al die type banden, ik zag dat er gewoon tussenstaan en omdat het me nu niet echt goed uitkomt had ik die even erbij gezet!

Is Pirellii beter dan dunlop?

En hoe dat lullig stukje glas ertussen komt...geen idee haha, profiel is nog wel goed hoor trouwens..

@Amit, ik woon in Lelystad dat is wel een beetje uit de buurt helaas

tot nu toe werkt het wel gewoon goed dat spul, het was in de avond dat ik mertke dat ie lek was en de bouwmarkt was nog open dus dan maar zo'n bus, ik heb geen krik en alleen een 15" reserveband...het leek mij wel de beste oplossing.. ik wist niet dat die latexlaag zo'n rotspul was :(

Posted: 25 Apr 2008 12:51
by 325i
Dunlop slijt me te snel en te weinig grip ermee.
P zero is de top lijn van pirelli en de testen wijzen dan ook uit dat dit de betere band is.
En ach het blijkt ook wel anders monteerd porsche en ferrari ze niet op hun auto`s

Voor mij in ieder geval binnenkort 4x pirelli p zero nero :wink:

Posted: 25 Apr 2008 15:02
by Mike
Ok thnx!

hoor net dat ze de band niet meer kunnen plakken? van Brouwer?? omdat ik met die bus erin heb gespoten....