BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Advies gevraagd zelf vervangen van turbo bmw e91 330d

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Sandervanvulpen
Neutraal
Posts: 2
Joined: 14 Jul 2021 20:15
Type Auto: Bmw E91 330d Touring

Advies gevraagd zelf vervangen van turbo bmw e91 330d

Post by Sandervanvulpen »

Beste leden.

Zins kort fluit me turbo van me Bmw e91 330d Stage 2 getuned ( roetfilter leeg gehaald ) van het bouwjaar 2006. Wat ik raar vind is als je even gas geeft hoor je ook tussen de 1000rpm en 2000rpm KRGG ( weet niet hoe ik het anders moet omschijven :lol: )

Nu wil ik zelf de turbo gaan vervangen voor een 2e hands turbo met 12 maanden garantie.
Nu wil ik graag advies op welke dingen ik moet letten bij het vervangen van de turbo.. ook had gelezen dat je de swirl flaps moet verwijderen en de egr afkoppelen en uitschijven.. kan iemand mij vertellen of de EGR invloed kan hebben op de levensduur van de turbo? hij heeft inmiddels 400.000 km op de teller staan ma is altijd super goed onderhouden ( ben 2e eigenaar ).

Hopelijk kan iemand me advies geven :Hosanna:

Groetjes Sander van Vulpen
Post Reply

Return to “Algemeen”