BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Motoroliedruk melding by stationair lopen BMW 118 2007

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Joeybmw1994
Neutraal
Posts: 1
Joined: 28 Mar 2018 18:00
Type Auto: Bmw 118

Motoroliedruk melding by stationair lopen BMW 118 2007

Post by Joeybmw1994 »

Goedeavond forumleden,

Ik ben nieuw hier en rij vanaf december 2017 een bmw 118i limited edition uit 2007, hij heeft 108.000 kilometers gelopen nu en ben er super blij mee.

Sinds 2 weken krijg ik een oliedrukmelding en myn garage dacht het probleem verholpen te hebben maar nu krijg ik weer een oliedrukmelding als ik hem warm heb gereden en hij stationair stil staat (bv still voor het stoplicht). De oliepomp maakte overdruk. Nu kan ik hem volgende week pas wegbrengen naar de garage.

Nu was ik benieuwd of iemand anders hier ooit met dit probleem te maken heeft gehad of wat dit voor probleem zou kunnen zijn.

Ik hoor graag van jullie!
Alvast bedankt

AceKing
Neutraal
Posts: 4
Joined: 06 Apr 2018 17:25

Re: Motoroliedruk melding by stationair lopen BMW 118 2007

Post by AceKing »

Hoi Joey,

Is dit opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde...

Frank1961
Neutraal
Posts: 1
Joined: 01 Aug 2018 13:03
Type Auto: Bmw 116i 2009

Re: Motoroliedruk melding by stationair lopen BMW 118 2007

Post by Frank1961 »

Ja ben benieuwd ik krijg die melding ook en motor gaat dan in noodloop is een 116i van 2009
Kmstand 65800

AceKing
Neutraal
Posts: 4
Joined: 06 Apr 2018 17:25

Re: Motoroliedruk melding by stationair lopen BMW 118 2007

Post by AceKing »

Opgelost? Frank

pyxone
Neutraal
Posts: 1
Joined: 25 May 2019 08:46
Type Auto: BMW

Re: Motoroliedruk melding by stationair lopen BMW 118 2007

Post by pyxone »

Post wordt veel gelezen maar helaas nog geen oplossing. Dan post ik graag mijn oplossing:

Olie druk lamp gaat aan en paniek bij de vrouwelijke bestuurder. Zelfs een vreemde ratel komt onder de motor kap vandaan. Heb het zelfde olie druk probleem vandaag opgelost. Olie en olie filter vervangen. Gebruik een goede olie en geen goedkope troep, ga voor 5w30 castrol of valvolin (geen mpm) en Bosch olie filter. En je hoeft niet naar de garage, beetje handig iemand kan dit zelf doen. Er gaat 4,25L olie in een E87, nieuwere versie 5,25L, maar check je handleiding eerst. Totale kosten was 60 euro materiaal.

Maak beide vanos solenoid schoon, gebruik bijvoorbeeld rem reiniger. Dit lost je olie druk probleem op en laat auto weer lekker rijden. Vergeet niet de codes te resetten.

Het is te adviseren regelmatig Olie service te doen, ga geen 20.000 Km rijden op deze olie en filter. Dat kunnen ze gewoon niet. De filter is te te klein en de olie wordt gewoon te heet. De filter wordt gewoon dikke zwarte koek en kan dan niet snel genoeg de olie rond pompen, en dan is de druk te laat in de blok, rara welk lampje er dan aangaat :oops:

In ergste geval van een olie druk probleem, en bovenstaande service heeft niet gelopen, dan zal de carter pan er onderuit moeten. Dan is helaas iets afgebroken, een plastic plaat, die in stukjes wordt aangezogen door de olie inlaat. Pan er onderuit en inlaat schoon maken en alle plastic onderdelen vervangen. Met beetje geluk heb je geen motor schade.

bmw325icabriovanos
Neutraal
Posts: 40
Joined: 27 Dec 2013 01:16
Type Auto: 325i cabrio
Age: 43
Contact:

Re: Motoroliedruk melding by stationair lopen BMW 118 2007

Post by bmw325icabriovanos »

pyxone wrote: 25 May 2019 08:55 Post wordt veel gelezen maar helaas nog geen oplossing. Dan post ik graag mijn oplossing:

Olie druk lamp gaat aan en paniek bij de vrouwelijke bestuurder. Zelfs een vreemde ratel komt onder de motor kap vandaan. Heb het zelfde olie druk probleem vandaag opgelost. Olie en olie filter vervangen. Gebruik een goede olie en geen goedkope troep, ga voor 5w30 castrol of valvolin (geen mpm) en Bosch olie filter. En je hoeft niet naar de garage, beetje handig iemand kan dit zelf doen. Er gaat 4,25L olie in een E87, nieuwere versie 5,25L, maar check je handleiding eerst. Totale kosten was 60 euro materiaal.

Maak beide vanos solenoid schoon, gebruik bijvoorbeeld rem reiniger. Dit lost je olie druk probleem op en laat auto weer lekker rijden. Vergeet niet de codes te resetten.

Het is te adviseren regelmatig Olie service te doen, ga geen 20.000 Km rijden op deze olie en filter. Dat kunnen ze gewoon niet. De filter is te te klein en de olie wordt gewoon te heet. De filter wordt gewoon dikke zwarte koek en kan dan niet snel genoeg de olie rond pompen, en dan is de druk te laat in de blok, rara welk lampje er dan aangaat :oops:

In ergste geval van een olie druk probleem, en bovenstaande service heeft niet gelopen, dan zal de carter pan er onderuit moeten. Dan is helaas iets afgebroken, een plastic plaat, die in stukjes wordt aangezogen door de olie inlaat. Pan er onderuit en inlaat schoon maken en alle plastic onderdelen vervangen. Met beetje geluk heb je geen motor schade.
:ja: Deze man snapt het !
[ external image ]
If you ain't boosting shit, you can't even roll with us.
Post Reply

Return to “1 Series”