BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Vraag: N43 118i, Stotteren koud.

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Toraaa
Neutraal
Posts: 1
Joined: 08 Jun 2020 10:19
Type Auto: Bmw e81 118i

Vraag: N43 118i, Stotteren koud.

Post by Toraaa »

Hallo Lezer(s).

Ik heb sinds paar maand een 118i met net 100.000km in bezit, nu is mij opgevallen dat mijn motor stottert, trilt en onregelmatig loopt als de auto net gestart word en of koud is. Dit duurt +\- 30seconde en dan is het probleem verholpen. Ben zelf monteur maar weinig ervaring.

Iemand enig idee?

Hartelijk dan voor de moeite alvast!

Rens
Neutraal
Posts: 5
Joined: 28 Jul 2021 17:16
Type Auto: E87
Age: 43

Re: Vraag: N43 118i, Stotteren koud.

Post by Rens »

Hallo.

Dat kan duiden op een defect van NOX SENSOR. Dit systeem is heel gevoelig en bij defecte sensor, kunnen er allerlei problemen komen zoals slechte loop, lekkende injectoren tot flinke motorschade. Deze sensor is uit te wisselen voor een emulator, zodat je van hoop problemen af bent en je zonder zorgen kilometers kunt maken.

Vr gr

Rens
Neutraal
Posts: 5
Joined: 28 Jul 2021 17:16
Type Auto: E87
Age: 43

Re: Vraag: N43 118i, Stotteren koud.

Post by Rens »

Nox sensor gaat vaak ook maar 100.000 km mee en origineel kosten ze een vermogen, vanaf €450 - €600. Emulator gaat 3x langer mee en kost minder. Dient wel hetzelfde geprogrammeerd te worden als originele nox sensor.
Post Reply

Return to “1 Series”