BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Verhoogd verbruik N47D20 118D

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

Verhoogd verbruik N47D20 118D

Post by IQski »

Toch even in de groep gooien.
Mijn 118D heeft inmiddels aardig wat boodschappen gedaan en staat nu op zo'n 310000km en loopt in principe nog prima.
Maar ik bespeur langzamerhand wel wat hoger verbruik. Waar ik eerst zo'n 5.4l/100km haalde, valt me de laatste tanken op dat ik 6.6l/100km verstook. Om in paniek te raken, dat niet, maar misschien met wat historie, dat het iemand wat zegt.

Ongeveer een jaar gelden begon de boordcomputer te blerren dat ie een drukverschil meette op het dieselpartikelfilter, wat zou kunnen duiden op een vervuilde DPF. Deze is zonder actie te ondernemen een paar maanden geleden gereset, en de melding is nooit meer terug gekomen.
Omdat ik een tijdje best stevig door reed viel het verbruik mij niet op, dus het verhoogde verbruik is wellicht al een jaar aan de gang.
Ik heb zelf geen uitleesapparaat o.i.d., als er iemand in de omgeving van Sneek is die dat wel heeft, hou ik me aanbevolen.

Kent iemand de combi hoog verbruik en DPF melding?
En de tweede wellicht meest belangrijke vraag, is het de moeite waard deze te laten reinigen?
Zo ja, waar kan ik dat laten doen in het noorden?

Groeten,
Richard
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan
Post Reply

Return to “1 Series”