BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Storing door aansluiten radio E87 '05

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Keesie456
Neutraal
Posts: 3
Joined: 29 Jun 2018 13:18
Type Auto: E87 116i

Storing door aansluiten radio E87 '05

Post by Keesie456 »

Plan was om originele radio te wisselen met Pioneer radio

Toen ik de verloopstekker van BMW connector naar Pioneer stekker erin stak begonnen ruitenwissers voor en achter op en neer te gaan. Tevens viel het complete dashboard uit. De ruitenwissers zijn enkel te stoppen door accupolen los te halen.

Ben bij bmw dealer geweest en die kunnen niet in de computer van de auto komen. Na dit bezoek blijft ook de verlichting constant branden.

Het relais van de complete stroomtoevoer van het dashboard blijft constant tikken, deze heb ik vervangen door een nieuwe maar blijft constant tikken.
Ook de 2 relais van de ruitenwissers gewisseld voor 2 nieuwe exemplaren maar dit geeft geen verschil.

De auto rijdt gewoon alleen niks van het dashboard incl. Tellers werkt.

Ik zou het zeer! Op prijs stellen als iemand kan helpen, alvast bedankt!

Topic Author
Keesie456
Neutraal
Posts: 3
Joined: 29 Jun 2018 13:18
Type Auto: E87 116i

Re: Storing door aansluiten radio E87 '05

Post by Keesie456 »

Ter informatie, Pioneer radio heb ik direct losgekoppeld. Storingen zijn gebleven, ook na het aansluiten van de originele radio.
De originele radio is ook het enigste wat wel werkt van het hele dashboard

Topic Author
Keesie456
Neutraal
Posts: 3
Joined: 29 Jun 2018 13:18
Type Auto: E87 116i

Re: Storing door aansluiten radio E87 '05

Post by Keesie456 »

Update, net de auto uit laten lezen door een kennis. Hij kan wel in de computer komen en foutmeldingen resetten. Echter blijven er 3 staan die er niet uit gaan.
Zijn advies, electrische schema's opzoeken en herleiden hoe het relais aangestuurd wordt, en vanaf daar verder gaan zoeken, en redelijke kans dat ECU kapot is
Foto bijgevoegd van storingen die er niet uit te halen zijn
[ external image ]
Post Reply

Return to “1 Series”