BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Sputterende motor na te vroeg schakelen

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Toontje87
Neutraal
Posts: 1
Joined: 28 Sep 2018 06:35
Type Auto: BMW 116i

Sputterende motor na te vroeg schakelen

Post by Toontje87 »

Beste allen,

Sinds vorige maand ben ik de trotse bezitter van een BMW 116i uit 2010 (E87). Na jaren van een BMW gedroomd te hebben, heb ik toch maar besloten een occasion aan te schaffen. Echter ervaar ik er nu wat problemen mee, en zit ik een beetje met mijn handen in het haar. Wat auto's betreft ben ik een behoorlijke leek, dus ik ga in Jip en Janneke taal proberen uit te leggen wat het probleem is.

Ik heb nu een aantal keer gehad dat het oranje lampje van de motor aan springt. Daarnaast begint mijn auto te stotteren, en lijkt het alsof ik vermogen (of iets dergelijks) verlies. Ik kan dan nog wel door rijden, maar echt optrekken doet hij niet meer lekker. Wanneer ik de auto vervolgens stop en vervolgens weer start, is het probleem verdwenen.

Ik heb vervolgens de auto meteen naar mijn vaste monteur gebracht, om hem uit te laten lezen. Echter kon hij geen storing in het logboek vinden. Zodoende hoopte ik dat het een eenmalig incident was geweest.

Nu heb ik deze week er vaker last van gehad. Ik begin echter wel een trend te ontdekken. Het lijkt er op dat het probleem zich (vooral) voordoet wanneer ik te vroeg schakel. Sowieso merk ik dat wanneer ik vroeg schakel, de motor dikwijls wat stotterde opkomt. Ik heb het idee dat wanneer ik bij een bepaalde snelheid de auto net in een iets te hoge versnelling zet, het probleem zich aandient. Typisch ook dat ik 2 keer het probleem heb gehad op precies hetzelfde punt, namelijk bij het optrekken op een helling.

Herkent iemand dit probleem?

Verder ben ik ontzettend blij met mijn auto, wat een prachtige wagen is het toch!
Post Reply

Return to “1 Series”