Beste BMW fanaten,
Ik heb een probleem met mijn BMW 118D (M47D20TU2 blok).
De oude motor is helaas kapot gelopen (ketting geknapt).
Nu hebben we er een vervangende motor ingezet, maar helaas slaat deze niet aan.
Originele modules, sensoren en verstuivers zijn overgezet van de "oude" motor.
Met uitlezen (INPA) geeft hij de foutcode aan: 4180 - air charge pressure controller.
Dit moet ik nog nazien, maar volgens mij is dit niet de reden dat hij niet aanslaat(?)
Tevens is de auto uitgelezen met DIS, waarbij deze zelfde melding naar boven komt.
Ter informatie:
- Wanneer ik remmenreiniger inspuit, loopt hij direct even, maar slaat daarna uiteraard af.
- Wanneer ik de nokkenas sensor afkoppel lijkt hij vanuit zichzelf een betere poging te doen om aan te slaan?
- Er is een splinternieuwe accu geplaatst (en bijgeladen).
Na wat onderzoek gedaan te hebben, heb ik ook de CAS > ECU sync gedaan.
Daarbij viel me het op dat hij geen VIN detecteerd op het moment dat ik deze sync doe (UNKNOWN).
Zie ook bijgevoegde screenshot.
Mijn vraag aan jullie: Zie ik iets over het hoofd? Zijn er wellicht tips of tricks wat ik kan testen?
Uiteraard hoor ik het erg graag en alvast bedankt voor jullie hulp!
Fijne avond.
Hartelijke groet,
Dominic
[ external image ]
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Motor slaat niet aan nadat motor is vervangen
Moderator: Moderator Team
Re: Motor slaat niet aan nadat motor is vervangen
Ik denk dat de startonderbreking er iets mee te maken heeft