BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
trekhaak bmw 118i
Moderator: Moderator Team
trekhaak bmw 118i
Help, we zijn bezig met inruil van een BMW compact van 2004 voor een 118i.
De bedoeling was een M sport. Een van onze eerste vereisten is een trekhaak. Icm met een handgeschakelde bak niet mogelijk.
Volgens de dealer ook geen alternatief. Je kunt wel een businessline kopen, zonder trekhaak, en daar achteraf een trekhaak onder monteren, maar dan ben je strafbaar want er staat geen aanhangergewicht op je kentekenbewijs. Wie heeft hier ervaring mee. Ik ben al 27 jaar BMW rijder, maar ben nu verplicht een 120 i te kopen of over te stappen op een ander merk.
gr jan
De bedoeling was een M sport. Een van onze eerste vereisten is een trekhaak. Icm met een handgeschakelde bak niet mogelijk.
Volgens de dealer ook geen alternatief. Je kunt wel een businessline kopen, zonder trekhaak, en daar achteraf een trekhaak onder monteren, maar dan ben je strafbaar want er staat geen aanhangergewicht op je kentekenbewijs. Wie heeft hier ervaring mee. Ik ben al 27 jaar BMW rijder, maar ben nu verplicht een 120 i te kopen of over te stappen op een ander merk.
gr jan
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
Re: trekhaak bmw 118i
bij een ander merk moet je ook goed uitkijken wat je koopt.
om aan de millieu wetgeving te voldoen wat a/b labels bijtellings betreft zijn er meer merken die geen trekhaak goedkeuringen afgeven.
mercedes heeft dezelfde problemen
om aan de millieu wetgeving te voldoen wat a/b labels bijtellings betreft zijn er meer merken die geen trekhaak goedkeuringen afgeven.
mercedes heeft dezelfde problemen
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Ja, daar waren wij ook al achter gekomen, want een alternatief was de Mercedes CLC. Ook zijn we bezig geweest met een VW Scirocco, maar deze kan qua constructie geen trekhaak hebben.
Ik vind het zo vreemd, een 118i kan technisch een trekhaak onder. Ik heb niks met labels of bijtelling te maken. Auto wordt prive aangeschaft, maar toch kan ik geen 116i of 118i kopen met een trekhaak, of ik moet naar een automatische versnellingsbak, dan kan het wel weer.
Mijn volgende vraag is dan, koop ik een Businessline zonder trekhaak en monteer deze zelf (of door een garage), moet ik dan de auto opnieuw laten keuren door de RDW om wel het aanhangergewicht op m'n kentekenbewijs te krijgen.
Gr Jan
Ik vind het zo vreemd, een 118i kan technisch een trekhaak onder. Ik heb niks met labels of bijtelling te maken. Auto wordt prive aangeschaft, maar toch kan ik geen 116i of 118i kopen met een trekhaak, of ik moet naar een automatische versnellingsbak, dan kan het wel weer.
Mijn volgende vraag is dan, koop ik een Businessline zonder trekhaak en monteer deze zelf (of door een garage), moet ik dan de auto opnieuw laten keuren door de RDW om wel het aanhangergewicht op m'n kentekenbewijs te krijgen.
Gr Jan
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
even met de rdw bellen.
maar als de importeur/fabrikant daar geen toestemming voor geeft word het een duur grapje.
maar heb je al eens met een 118 automaat gereden?
ik heb 1 speelauto maar voor het dagelijks heb ik liever een goede automaat
maar als de importeur/fabrikant daar geen toestemming voor geeft word het een duur grapje.
maar heb je al eens met een 118 automaat gereden?
ik heb 1 speelauto maar voor het dagelijks heb ik liever een goede automaat
2002 '75 +m3 '93+530D'02
Ik heb nog niet in een 118i automaat gereden, maar al wel eens in een andere automaat, wat op zich niet slecht beviel, maar ik prefereer toch een schakelauto. Niet zozeer voor de fun, daarvoor hebben we een MG-F.
-
ronald 2002
- 2e Versnelling
als je al een fun auto heb,dan zou ik zeker voor een automaat gaan.
doe ik ook,een 530Daut voor het dagelijks vervoer en een e36m3 voor het speelwerk
o en maar dan weer wel een 2002 uit 75 hangeschakeld voor het show gedeelte.
als ik dit zo lees dan heb ik toch een zwaar leven.al die keuzes om welke auto neem ik vandaag
doe ik ook,een 530Daut voor het dagelijks vervoer en een e36m3 voor het speelwerk
o en maar dan weer wel een 2002 uit 75 hangeschakeld voor het show gedeelte.
als ik dit zo lees dan heb ik toch een zwaar leven.al die keuzes om welke auto neem ik vandaag
2002 '75 +m3 '93+530D'02
hoi jan
ben sinds maart 2011 in het bezit van een 118i en val van de ene verbazing in de andere.
eerst geen runflat banden en nu mag er geen trekhaak onder,heb bij een montagebedrijf een thule
trekhaak voor een 118i laten monteren was 300 euro goedkoper daar is niets gezegd dat het niet mocht.
en nu komt de grap,ik ben in het bezit van de brochure 2010 en daarin staat dat de 118i een aanhangergewicht geremd mag hebben van 1200kg/75kg kogeldruk en R.F banden moet hebben.sta nu voor de keuze caravan verkopen of andere auto??????? zal morgen eerst de daeler maar eens bellen.
grt jan.o
ben sinds maart 2011 in het bezit van een 118i en val van de ene verbazing in de andere.
eerst geen runflat banden en nu mag er geen trekhaak onder,heb bij een montagebedrijf een thule
trekhaak voor een 118i laten monteren was 300 euro goedkoper daar is niets gezegd dat het niet mocht.
en nu komt de grap,ik ben in het bezit van de brochure 2010 en daarin staat dat de 118i een aanhangergewicht geremd mag hebben van 1200kg/75kg kogeldruk en R.F banden moet hebben.sta nu voor de keuze caravan verkopen of andere auto??????? zal morgen eerst de daeler maar eens bellen.
grt jan.o
-
WdePundert
- 3e Versnelling
- Type Auto: 118I
Ik heb een 118i, handgeschakeld, uit juni 2010. Op het kentekenbewijs staat : Ongeremd 670 kg en geremd 1200kg.

Verba volant, scripta manent.
hoe kan dit,heb jij een ingevoerde auto dan zou het kunnen. op je foto staat een x1
-
WdePundert
- 3e Versnelling
Nee hoor, niet ingevoerd. Als ik bij de RDW kijk, krijg ik dezelfde gegevens en daaruit blijkt ook geen invoer.
-
Leeuwen999
- 1e Versnelling
- Type Auto: 118I ( 2015 )
Ik heb vorige week een 120 I gekocht, gevraagd of er trekhaak onder kon en dat heeft men nagekeken ( hij zou even op het kenteken kijken en gaf vervolgens aan dat de auto 1200 kg mag trekken ). Auto hierna pas gekocht,direct een trekhaak eronder laten zetten. N.a.v. deze post eens gekeken, maar op kenteken staat niets over toegestaan aanhangergewicht ? ( nu even niet duidelijk waar de dealer gekeken heeft en of het op het kenteken moet staan )
Ik vraag het eens na bij de dealer
Gr Arie
Ik vraag het eens na bij de dealer
Gr Arie
-
Leeuwen999
- 1e Versnelling
- Type Auto: 118I ( 2015 )
Op de site van de RDW staat inderdaad 1200 kg geremd als opvraag op kenteken. Zal dus wel goed komen, maar het staat niet op mijn kenteken. Iemand ervaringen dat er gekeken werd naar het kenteken en men in problemen kwam omdat het er niet op staat ?
B.v.d. Arie
B.v.d. Arie
hoi arie
op het kentekenbewijs deel 1a rechterblad max. te trekken massa indien aanhangwagen:
ongeremd geremd
670 1200
indien ipv de getallen een streepje staat mag je geen aanhw. achter de auto hebben .ik heb hetzelfde probleem
met een 118 hier mag geen trekhaak onder.
grt jan
op het kentekenbewijs deel 1a rechterblad max. te trekken massa indien aanhangwagen:
ongeremd geremd
670 1200
indien ipv de getallen een streepje staat mag je geen aanhw. achter de auto hebben .ik heb hetzelfde probleem
met een 118 hier mag geen trekhaak onder.
grt jan
-
WdePundert
- 3e Versnelling
Erg vreemd allemaal. De ene 118i mag dus wel en de andere geen aanhanger trekken. Wat is de onderliggende oorzaak hiervan? Weet iemand hier iets meer van?
hoi
het verschil zit in de efficient dynamics uitvoering deze mogen geen trekhaak hebben de gewone 118i wel
ik denk dat je voor 2011 nog de keuze had tussen deze uitvoeringen in 2011 niet meer de mijne is in 2010
gekocht en mrt 2011 gekregen dus na 8mnd kwam ik via dit forum er achter (spec. voor de caravan gekocht)
grt jan
het verschil zit in de efficient dynamics uitvoering deze mogen geen trekhaak hebben de gewone 118i wel
ik denk dat je voor 2011 nog de keuze had tussen deze uitvoeringen in 2011 niet meer de mijne is in 2010
gekocht en mrt 2011 gekregen dus na 8mnd kwam ik via dit forum er achter (spec. voor de caravan gekocht)
grt jan