BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW start slecht bij warme motor

Forum voor alle E30 series van 1983 tot 1991.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Dave5163
Neutraal
Posts: 2
Joined: 13 Aug 2013 08:53
Type Auto: BMW 318 tds

BMW start slecht bij warme motor

Post by Dave5163 »

Hey mede-forum bezoekers ,

Ik ben Dave , 36 jaar uit Stekene (België).

Ik heb sinds kort mijn eerste BMW , het betreft een "oud" beestje uit 1998 , TDS 318.

Ik had de wagen overgekocht van een vriend die er een 5000 tal km mee had gereden zonder problemen. Toen ik hem 3 dagen had begaf de motor het. Met als gevolg heb ik een nieuwe blok moeten laten plaatsen (na lang zoeken op het net eentje gevonden waar ong 120 000 km op stonden).

Na het plaatsen van deze motor ben ik de wagen gaan halen , blijkt dat als hij een uurtje of 2 heeft stil gestaan redelijk goed start maar als ik hem korter probeer te starten (bv. na een 15 min) moet ik hem langer laten doorstarten en komt er een pluim met vieze geur uit de uitlaat. Ik vind de motor goed rijden maar het starten baard me zorgen en de bijhorende stank , dit kan toch niet gezond zijn? De garagist heeft al 2 vd 4 gloeibougies vervangen maar het probleem is niet echt verbeterd. Kan iemand mij suggesties geven aub?

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: BMW start slecht bij warme motor

Post by Redhead »

Denk dat de inspuitpomp timing ff bekeken moet worden.
Daarnaast brandstoffilter en leidingen nalopen op luchtbellen.
Kan ook zijn dat je injectoren vies zijn en lekken/nadruppelen.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
Post Reply

Return to “1983 - 1991 (E30)”