BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

sporadisch trillend stuur en auto e46, ten einde raad

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
mitchellvs
Neutraal
Posts: 1
Joined: 18 Mar 2019 10:28
Type Auto: e46 320i

sporadisch trillend stuur en auto e46, ten einde raad

Post by mitchellvs »

Beste forum lezers,

Al enige tijd zit ik met het probleem dat mijn stuur en auto op sommige momenten trilt.
Dit is van de snelheid tussen 70 en 140 en het is soms wel en soms niet. Dat is het vreemde eraan dat het er soms wel is en soms niet. heel het stuur begint te 'wiebelen' en de auto trilt binnen in het interieur.

De welbekende problemen van balanceren en vastzittende remmen zijn al zeker uitgesloten.
Dit is ondertussen vervangen en uitgevoerd om het trillen op te lossen maar zonder succes:
- Draagarmen
- Stabilisatorstangen
- Rondom alle remklauwen vervangen
- Nieuwe remschijven rondom vervangen
- 2 sets velgen geprobeerd
- Nieuwe banden
- Uitgelijnd
- Meerdere malen gebalanceerd, zelfs 2 maal gebalanceerd op de auto met het welbekende scootertje
- APK alles gecontroleerd en doorgekomen zonder problemen
- Alle rubbers en lagers gecontroleerd

Zo ben ik al een aantal maanden bezig en het is echt heel erg storend. Vooral omdat er al heel veel geld is in gestopt ondertussen en de trilling is er nog steeds. Nu heb ik opgevangen dat dit ook een probleem kan zijn met het stuurhuis?

Hopelijk is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en mij kan helpen hiermee.

Groetjes,

Mitchell

Blackbee
Neutraal
Posts: 5
Joined: 29 Jun 2019 08:15
Type Auto: bmw 325i cabrio 2001

Re: sporadisch trillend stuur en auto e46, ten einde raad

Post by Blackbee »

mitchell , bij mij remde de auto dan ook heel even en dit gaf trillingen in het stuur. bij mij was een sensor kapot , heb je de computer al laten uitlezen
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”