BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

[E91] Problemen

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
RickVanHout
Neutraal
Posts: 19
Joined: 10 Sep 2013 22:29
Type Auto: BMW E30
Location: Beek en Donk
Age: 30
Contact:

[E91] Problemen

Post by RickVanHout »

Hallo,

We hebben de laatste tijd veel BMW E91's geimporteerd uit Belgie, het komt dus af en toe voor dat er problemen zijn waar je uren naar de oorzaak op zoek bent en het uiteindelijk iets kleins blijkt te zijn.
Ik wil deze problemen, maar nog belangrijker de oplossingen met jullie delen als er liefhebbers zijn.

Ook als je vragen hebt over de E91 wil ik graag helpen.

Groet,
Rick van Hout
Last edited by RickVanHout on 24 Jan 2014 02:01, edited 1 time in total.

Topic Author
RickVanHout
Neutraal
Posts: 19
Joined: 10 Sep 2013 22:29
Type Auto: BMW E30
Location: Beek en Donk
Age: 30
Contact:

Re: [E91] Problemen

Post by RickVanHout »

Een voorbeeld hiervan is dat de radio geen zenders meer ziet (of alleen radio 538 omdat deze bijna altijd werkt).

Als de radio geen zenders vind zou je meestal denken dat er een stekker aan de acherkant van de radio los zit.
Voordat je de radio eruit gaat halen controleer dan of er als je kofferbak opent aan de rechterkant waar de kabelboom loopt geen kabel onderbroken is, deze kabelboom loopt naar de antenne-versterker en het wil wel eens voorkomen dat deze niet gevoedt word.

Groet,
Rick van Hout

emmerx
Neutraal
Posts: 47
Joined: 16 Feb 2013 20:02
Type Auto: E91
Location: Bollenstreek

Re: [E91] Problemen

Post by emmerx »

Bekendste probleem van de E91 LCI is inderdaad de antenneversterker in de achterklep.
Ding is niet geheel waterdicht en gaat snel corroderen.

Omdat ook de ontvanger van de afstandbediening (sloten) hierin zit, werkt dat ook vaak niet.

Heb hier ook zo'n defecte module liggen ...

Arie1966
Neutraal
Posts: 7
Joined: 31 Oct 2013 20:23
Type Auto: X3 F25

Re: [E91] Problemen

Post by Arie1966 »

Hoi Rick,

sinds vandaag ook ineens geen radio meer, alleen Slam FM. Ik heb de antenne unit bekeken maar hier zit geen vocht of corrosie.
ik heb nu 3 zenders waarvan 2 zwak en nog steeds slam fm sterk.
jij had dit ook aan de hand gehad, nog tips?
ik heb een 318d touring met prof. navigatie. ook nog een tip hoe ik kan kijken of de antenna kabel goed in de radio zit. kan nl niet echt vinden hoe ik deze unit eruit kan halen.

alvast hartelijk dank,

grts Arie

Arie1966
Neutraal
Posts: 7
Joined: 31 Oct 2013 20:23
Type Auto: X3 F25

Re: [E91] Problemen

Post by Arie1966 »

Vandaag nieuwe Antenne diversity unit gehaald bij btw, was er vrij zeker van dat deze unit defect was. alles spanningen gemeten en alles leek oké.
Nieuwe unit geïnstalleerd maar nog steeds geen goede radio ontvangst, oude unit geopend en nogmaals de voedingsspanning gemeten van de unit. 1 kant nu geen spanning, de connector lijkt uit 2 voedingen te bestaan, waarschijnlijk voeding voor de ontvangst van de handzender en de andere voor de antenne versterker. de 12 V (pos) van de hand zender nu door verbonden met 12 V (pos) voor de antenne versterker, weer perfecte ontvangst, blijkt dus draad breuk te zijn.
Kan nu de draadbreuk opsporen door de rubbers door te snijden, heb ervoor gekozen om de 12 V (pos) aan de onderzijde van de pcb met de andere 12 V (pos) door te verbinden (jumper draadje). Denk dat het tijd wordt voor een nieuwe BMW :D.
Nog iemand interesse in een nieuwe antenne diversity unit voor een e91(6520 9193841-01) is vervanger voor (6520 6934846-06)

grts

Arie

Arie1966
Neutraal
Posts: 7
Joined: 31 Oct 2013 20:23
Type Auto: X3 F25

Re: [E91] Problemen

Post by Arie1966 »

diversity unit is verkocht, probleem met auto is ook verholpen..... een X3 2013 aangeschaft ;-)

Hen320
Neutraal
Posts: 4
Joined: 31 Oct 2013 13:38
Type Auto: 320I Touring (E91)

Re: [E91] Problemen

Post by Hen320 »

Weet u misschien ook waar ik een lijst c.q. link naar foutcodes kan vinden die specifiek voor BMW zijn? Heb een 320i uit 2008 en geeft (na diagnose) de foutcode; P3026

Alvast bedankt voor uw reactie.
MVG Hennie :oops:

Nico1968
Neutraal
Posts: 1
Joined: 29 Aug 2020 11:59
Type Auto: E91 320d 2006

Re: [E91] Problemen

Post by Nico1968 »

Heb sinds 3 maanden een e91 320d
Als ik auto voor het eerst start dan komt hij na tijdje met diverse meldingen zodat hij alles uit gaat zetten zover tot aan de automaat daarna start ik opnieuw en alles is normaal ben radeloos
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”