BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BWM 318D E91 Touring 2008 distributieketting

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
marcplet
Neutraal
Posts: 1
Joined: 26 Feb 2015 16:37
Type Auto: E91 Touring 2008

BWM 318D E91 Touring 2008 distributieketting

Post by marcplet »

Hallo BMW rijders:-)

Ik rijd een BWM 318D E91 Touring uit 2008.
Ik heb deze voormalige leaseauto aangeschaft via leaseplan met 92K op de teller.
Inmiddels is dit 164K.

Ik reed afgelopen Donderdag op de A14 richting Dresden met een drafje van rond de 180kmph toen er opeens een melding verscheen dat er verminderd motorvermogen beschikbaar was en zsm moest stoppen.

Ik ben gestopt en heb de ANWB gebeld.

De ADAC garage waar ik terecht kwam gaf aan dat het een probleem met de distributieketting betreft met aanvullend het advies om dit bij een BMW dealer te laten verhelpen aangezien het een, volgens hem, bekend probleem betrof waar een coulance regeling voor zou gelden. Wat mij betreft prima.

Nu heb ik wat gegoogled en ben tot de conclusie gekomen dat er best wel wat mensen met hetzelfde euvel te vinden zijn.
Echter heb ik niet kunnen achterhalen of er nu daadwerkelijk een structureel probleem is met dit type uit genoemd jaar.

Aanvullend hoor ik al maanden een vervelend rateltje en heb ik dit ook gemeld bij de BMW dealer die op zijn beurt een optionele offerte heeft afgegeven voor vervanging distributieketting á 2300 euro. Er werd met klem beweerd dat er helemaal geen probleem is, maar dat dit de enige optie was om van het rateltje af te komen. Het vervolg weten we inmiddels uit de intro van mijn verhaal :duh: .

Wat nu? Bij wie verhaal ik wat? Ligt de schuld bij mij? Ligt het bij de garage met het "foute" advies? Is het een structureel E91 (n47 motor) probleem?


PS: Waarom ik een BMW heb gekocht? Ik had begrepen dat de distributieketting onderhoudsvrij was!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

bij voorbaat dank

groeten

Marc

Drietus
Neutraal
Posts: 3
Joined: 11 Jan 2021 19:32
Type Auto: 318D

Re: BWM 318D E91 Touring 2008 distributieketting

Post by Drietus »

Ik heb ook een 318d en hetzelfde probleem... internet staat er vol mee 🤷🏻‍♂️ BMW zegt geen probleem te hebben, dat klopt want jij zit ermee...
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”