BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Airbag TCU Output

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
CorneeKonings
Neutraal
Posts: 18
Joined: 29 May 2018 20:26
Type Auto: E90 320i

Airbag TCU Output

Post by CorneeKonings »

Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje met mijn E90 320i uit 02/2006. :cry:

Mijn airbag lampje én gordel lampje blijven branden. Nu weet ik dat deze modellen vaak last hebben van de mat-sensor in de stoel van de passagier (voren). Nu heb ik dus even onder de stoel gekeken en nu zie ik een module zitten die ingestoken zit i.p.v. de mat-sensor. Deze module zegt tegen de computer dat de stoel altijd bezet is. Deze heeft de vorige eigenaar er dus in laten zetten.

Nu weet ik dus ook dat de stekkers van de auto naar de stoel vaker een weerstand krijgen. Dan ziet de computer deze weerstand en denkt hij dat de airbag/mat-sensor defect is. Dus met die informatie heb ik de stekker er tussenuit gehaald en heb ik alle draden heel netjes gesoldeerd en geïsoleerd. Ook dit verhielp mijn probleem niet. Ik heb ondertussen de module los gekoppeld en toen kreeg ik de foutcode dat de mat-sensor defect is. Dus de module werkt verder wel.

Nu heb ik alle codes (opnieuw) verwijderd en nu krijg ik na een tijdje rijden maar één foutcode terug. En dat is de foutcode ''TCU OUTPUT'' met de code 0093EB.

Nu heb ik een beetje rond gekeken op het internet en ben ik er achter gekomen dat de TCU module achter in de kofferbak zit. Dus zoals jullie al kunnen raden ben ik gaan kijken. Én wat blijkt, ik heb deze module totaal niet in de auto zitten :nou: . Dus hij geeft mij een code aan van de TCU maar ik heb er geen in de auto zitten. :duh:

Wat ik verder wel nog even wil melden, als het warmer weer wordt dan gaat het airbag lampje én gordel lampje gewoon uit. Boven de 22 graden blijft het lampje gewoon uit. Zodra het onder de 22 graden is gaan de lampjes beiden branden.

Heeft iemand een iedee waar ik moet zoeken of waar deze lampjes/code vandaan komen?


-Cornee

Topic Author
CorneeKonings
Neutraal
Posts: 18
Joined: 29 May 2018 20:26
Type Auto: E90 320i

Re: Airbag TCU Output

Post by CorneeKonings »

Allen,

Even een korte update. Ik ga binnenkort de stekker van de SRS module controleren en kijken of hier nog een resterende kabel in steekt die naar de TCU zou moeten gaan. Zodra ik de elektrische schema's binnen heb ga ik zoeken!

Ik hou jullie op de hoogte.

-Cornee
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”