BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Deur gaat niet meer open

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Marcel-O
Neutraal
Posts: 2
Joined: 17 Oct 2013 15:47
Type Auto: E34 520i + E46 320i

Deur gaat niet meer open

Post by Marcel-O »

Hallo

Ik zit met volgend probleem: ik sukkel al tijdje met het mechanisme om de bestuurdersdeur vast te maken
Vandaag wou ik het raam open doen, en deze zei plots krak. Het raam zit niet meer op zen plaats en de deur gaat nu niet meer open, het slot staat op gesloten en gaat niet meer open. Het binnenpanneel krijg ik er ook niet uit langs de binnenkant met een gesloten deur...
Iemand die weet wat ik kan doen?

Alvast bedankt

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Deur gaat niet meer open

Post by Redhead »

Is het van je E30 of E46? Heb je CV op je wagen? neem even aan van wel. Bij je E30 zou je met de binnen deurhandel de deur van slot af moeten krijgen. Als dat niet lukt is idd je slotmechanisme ergens geblokkeert geraakt of ontkoppeld [wat ik denk] Doet je slot het wel aan de passagierskant met de sleutel in het slot?

Bij de E46 zal je ws een probleem hebben dat groter is nu die kan je volgens mij niet vanuit binnen de gesloten deur
laten ontgrendelen. Daar ontkoppeld de CV de binnenhandel standaard.

Ik ben bang dat je in beide gevallen even de zekeringen van de CV module moet nakijken hier en daarna de module zelf.
Als dat allemaal niets uit haalt zal je een slot moeten opofferen en uitboren zodat je via het gat van het slot de deur kan ontgrendelen.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

RodericE32
1e Versnelling
Posts: 73
Joined: 30 Jan 2014 11:34
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Re: Deur gaat niet meer open

Post by RodericE32 »

- Raam van de achterdeur open.
- Dopje van de vergrendeling eraf draaien.
- Met bijv. een goede combitang het metalen pinnetje pakken.
- Met de tang het pinnetje omhoog trekken en op het zelfde moment aan de deurgreep trekken. Kan zijn dat je je hendel ff een keer moet terug doen. Hendel langzaam en met beleid openen.

Heb soortgelijk probleem 2 weken terug gehad met een E32.

RodericE32
1e Versnelling
Posts: 73
Joined: 30 Jan 2014 11:34
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Re: Deur gaat niet meer open

Post by RodericE32 »

Redhead wrote:Is het van je E30 of E46? Heb je CV op je wagen? neem even aan van wel. Bij je E30 zou je met de binnen deurhandel de deur van slot af moeten krijgen. Als dat niet lukt is idd je slotmechanisme ergens geblokkeert geraakt of ontkoppeld [wat ik denk] Doet je slot het wel aan de passagierskant met de sleutel in het slot?

Bij de E46 zal je ws een probleem hebben dat groter is nu die kan je volgens mij niet vanuit binnen de gesloten deur
laten ontgrendelen. Daar ontkoppeld de CV de binnenhandel standaard.

Ik ben bang dat je in beide gevallen even de zekeringen van de CV module moet nakijken hier en daarna de module zelf.
Als dat allemaal niets uit haalt zal je een slot moeten opofferen en uitboren zodat je via het gat van het slot de deur kan ontgrendelen.
Dit is een mechanisch probleem. Het gedeelte van de centrale vergrendeling is afgebroken van de hendel.
Daarom zijn de hendels sinds 1992 veranderd en worden ze vanaf 1992 met dezelfde soort motortjes als de E36 aangestuurd.
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”