BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Motor start soms slecht en loopt dan aanvankelijk onregelm

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
fingigs
Neutraal
Posts: 3
Joined: 08 Feb 2014 19:44
Type Auto: BMW 520i E34

Motor start soms slecht en loopt dan aanvankelijk onregelm

Post by fingigs »

Hallo Vrienden!
Mijn 520 start soms slecht en loopt dan onregelmatig, terwijl de motor anders als een zonnetje loopt. Na een paar keer flink gas geven is het over. Ik vermoed een kabelbreuk ergens zodat het motormanagement of de ontsteking niet lekker loopt. Soms geeft hij ook backfire. Heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand waar ik moet zoeken?
Groeten, Erwin

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Motor start soms slecht en loopt dan aanvankelijk onrege

Post by DannysedanE36 »

Hi Erwin. Oorzaak kan van alles zijn. Maar hoe oud is je kleppendeksel pakking? Is die niet al te nieuw dan kan er in de bougieschachten olie in staan. Dit veroorzaakt soms de storing die jij noemt. Is dit niet de oorzaak, dan misschien oude bougies, valse lucht via de aanzuigbuis/slangetjes daar in de buurt,stappenmotor, of ... ? Succes. Groeten, Danny

marcus525tds
1e Versnelling
Posts: 81
Joined: 26 Oct 2008 14:39
Type Auto: e34, 530i en e39 523i
Location: lichtenvoorde

Re: Motor start soms slecht en loopt dan aanvankelijk onrege

Post by marcus525tds »

een kabelbreuk past niet in het beeld dat het beter wordt, na een paar keer gasgeven...
Oorzaak kan heel divers zijn, even laten uitmeten, dan weet je snel waar je het zoeken moet. Bespaart een hoop zoek werk.
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”