BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Olie wissel

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
biscuit
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 16 Feb 2013 17:17
Type Auto: E34 - 518I
Location: Venray
Age: 32

Olie wissel

Post by biscuit »

Halleuw,

A.s.zaterdag de olie vervangen bij mijn 5er.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten.
Bij een 205 olie wisselen kon ik met mn ogen dicht.

Een BMW is wat anders :P

Deze info kwam ik tegen:

Volgens de statistieken van een Duits revisie bedrijf

komen gescheurde cilinderkoppen vaker voor bij motoren die gevuld zijn met een te dunne volsyntheet olie.

+- 95% van de cilinderkoppen die scheuren bij +- 170.000 km

waren allen gevuld met een dunne volsyntheet.

De andere 5% van de gescheurde cilinderkoppen die scheurden bij +-275.000km/300.000 km waren gevuld met een goede 15W40 olie.


Ik ga er dus minstens 10W40 erin flikkeren.

De V-snaren ga ik nakijken.
Bij het starten willen ze nog wel eens overslaan.

de volgende info ga ik ook even nalopen:

Carrosserie :

De E34 wil wel is roesten aan de onderkant van de portieren, bij het tankklepje en bij de kriksteunen.

Zie je verder roest op verdachte plekken, probeer dan te controleren of hij schade heeft gehad.




Ook wil het ruitenwisser mechaniek wel verslijten, dit is te zien als de ruitewissers de motorkap raken.




Onderstel :

BMW staat bekend op zijn erg goede rijeigenschappen, het onderstel is super, maar heeft wel is wat aandacht nodig.

Schud of trilt je BMW bij remmen (tussen 120km/h 80km/h) dan zijn de draagarm rubbers aan de vooras versleten, deze worden dan te ruim.



Mocht er nog iets zijn laat maar horen.
Zeg nooit nooit, want dan heb heb je t gezegd!

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Olie wissel

Post by 325i »

Beetje overdreven site waar je dit gevonden hebt
Maar olie 10w40 idd en cylinderkopper scheuren wel eens maar niet onder de 2 ton normaal eerder rond de 3 a 4 ton.
Auto die trouwens trilt bij het remmen kan ook gewoon gare remschijven hebben
Kogels en rubbers voel je wel als je over bijvoorbeeld een put rijd.
Als die op een brug staat is het natuurlijk altijd snel gedaan om overal even een breekijzer tussen te zetten en kijken of er speling opzit

Olie wisselen opzich is makkelijker dan een 205 ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
biscuit
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 16 Feb 2013 17:17
Type Auto: E34 - 518I
Location: Venray
Age: 32

Re: Olie wissel

Post by biscuit »

Oliewissel is met succes gegaan! :mrgreen:

gelijk maar even de koelvloeistof vervangen.....


Olie was zwarter dan zwart....

maar goed: hij rijdt als een zonnetje nu en aankomende week wassen, ontdeuken en wellicht wrappen :P
Zeg nooit nooit, want dan heb heb je t gezegd!

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Olie wissel

Post by 325i »

Heb je het koelsysteem goed ontlucht of nog beter gevacumeerd bij wisselen?
BMW en koelsysteem is een redelijke ramp en gaat vaak vout met ontluchten dus let daar even op voordat je er problemen mee krijgt ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
biscuit
1e Versnelling
Posts: 87
Joined: 16 Feb 2013 17:17
Type Auto: E34 - 518I
Location: Venray
Age: 32

Re: Olie wissel

Post by biscuit »

Ik heb m heel goed ontlucht :P

hij is nu volledig met koelvloeistof gevuld :D
Zeg nooit nooit, want dan heb heb je t gezegd!
Post Reply

Return to “1988 - 1996 (E34)”