BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
koelprobleempje bmw e39, 523i
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Posts: 12
- Joined: 14 Jun 2015 16:13
- Type Auto: BMW 318ci e46
Re: koelprobleempje bmw e39, 523i
desnoods eens langs de dealer gaan, die kunnen het system onder druk zetten en kijken of er ergens lekkage is?
-
- Neutraal
- Posts: 12
- Joined: 14 Jun 2015 16:13
- Type Auto: BMW 318ci e46
Re: koelprobleempje bmw e39, 523i
desnoods eens langs de dealer gaan, die kunnen het koelsysteem onder druk zetten om te kijken of er ergens lekkage is?
Re: koelprobleempje bmw e39, 523i
Lijkt me toch een kwestie van slecht ontluchten idd.
Re: koelprobleempje bmw e39, 523i
Hoi, nieuw hier en gelijk iets wat ik dus herken..
Mijn 528 heeft ook hetzelfde.Iedere keer had hij de neiging naar het rood te gaan en wanneer je gas gaf dan viel hij weer terug naar het midden.Op een gegeven moment zat hij vol in het rood na een paar honderd meter rijden.Ontlucht en bijgevuld en weken geen last gehad.
En net al Marcus had ik dus ook nieuwe visco,waterpomp,temperatuur sensor en thermostaat gehaald..niet nodig dus
Tot vandaag ik ineens weer dat probleem had.Na koude start en een half uur stationair draaien zonder problemen, ging hij naar het rood na 500 meter rijden.Dus gelijk terug naar huis..motor af en ff wachten.Tot mijn verbazing ging de meter na 3 minuten ineens van rood naar midden.Geen fan aan niks nada..Gestart en hij blijft mooi in het midden.
Nu heb ik iets gemerkt.S'ochtends wanneer ik naar achter rij (neus staat altijd omhoog) dan zie ik een klein straaltje water.verder lekt hij niet.Ik dacht altijd dat dit met de airco te maken had.Maar nu begin ik te twijfelen.Ik weet alleen dat dit een veel voorkomend probleem is bij de E39 en niemand heeft er een duidelijk antwoord op.De meter is goed,de fan slaat aan en geeft een mooi V8 geluid bij het gas geven,thermostaat gaat open en waterpomp werkt gewoon.Anders ging hij ook niet langzaam naar het rood maar ineens
Een raadsel maar als er vloeistof bij is gegooid dan rijdt hij weer als vanouds en verder heb ik ook geen verlies..Ik snap er niks meer van
Mijn 528 heeft ook hetzelfde.Iedere keer had hij de neiging naar het rood te gaan en wanneer je gas gaf dan viel hij weer terug naar het midden.Op een gegeven moment zat hij vol in het rood na een paar honderd meter rijden.Ontlucht en bijgevuld en weken geen last gehad.
En net al Marcus had ik dus ook nieuwe visco,waterpomp,temperatuur sensor en thermostaat gehaald..niet nodig dus
Tot vandaag ik ineens weer dat probleem had.Na koude start en een half uur stationair draaien zonder problemen, ging hij naar het rood na 500 meter rijden.Dus gelijk terug naar huis..motor af en ff wachten.Tot mijn verbazing ging de meter na 3 minuten ineens van rood naar midden.Geen fan aan niks nada..Gestart en hij blijft mooi in het midden.
Nu heb ik iets gemerkt.S'ochtends wanneer ik naar achter rij (neus staat altijd omhoog) dan zie ik een klein straaltje water.verder lekt hij niet.Ik dacht altijd dat dit met de airco te maken had.Maar nu begin ik te twijfelen.Ik weet alleen dat dit een veel voorkomend probleem is bij de E39 en niemand heeft er een duidelijk antwoord op.De meter is goed,de fan slaat aan en geeft een mooi V8 geluid bij het gas geven,thermostaat gaat open en waterpomp werkt gewoon.Anders ging hij ook niet langzaam naar het rood maar ineens
Een raadsel maar als er vloeistof bij is gegooid dan rijdt hij weer als vanouds en verder heb ik ook geen verlies..Ik snap er niks meer van