BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

523i aankoop tips

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
747
Neutraal
Posts: 1
Joined: 06 Aug 2015 14:34

523i aankoop tips

Post by 747 »

Beste forumleden,

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, ik ben met zeer beperkt budget (max 5000,-) op zoek naar een 523i sedan.

Het aanbod met dit budget is nogal beperkt en ik kom al snel op exemplaren uit van 15 jaar oud met circa 250k - 300k op de teller. Ik heb altijd Volvo gereden en ben dus niet zo thuis in de bmw materie en vraag me nu een aantal zaken af;

-wat zijn de zwakke punten van de 523 van deze generatie (E39) waar ik extra op moet letten bij een bezichtiging?
-ik hoorde dat er met deze oudere modellen gefraudeerd wordt met de km stand. Is er een manier om fysiek te checken of er met de teller gerommeld is?
-Verdere algemene aankoop tips zijn meer dan welkom!

ik hoop dat jullie ervaringen me hier wat verder mee kan helpen!

Groeten

lekkerebert
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 29 Apr 2014 20:55
Type Auto: E39 530i Touring 2002
Location: Elsloo (L)
Age: 43

Re: 523i aankoop tips

Post by lekkerebert »

Als de auto (automatische) koplamphoogteverstelling heeft, check dan vooral of de lampen niet te laag schijnen.
De stelnokken die erin zitten gaan na een aantal jaar gegarandeerd kapot, reparatie hoeft niet duur te zijn maar kan wel een lastig klusje zijn.
CD-wisselaars zijn vaak stuk.

Kijk vooral na de proefrit onder de motorkap en gebruik ook je neus. Kleppendekselpakkingen willen wel eens lekken en de olie druppelt dan op het uitlaatspruitstuk, stinkt.

Dode pixels in het display zijn ook vrijwel standaard bij zulke km-standen; ook dat is te repareren als t je stoort.

Over t frauderen weet ik niks zinnigs te melden; hooguit dat de display niet zo heel moeilijk uit te bouwen is en dus wellicht makkelijk te vervangen voor een andere met minder km's.
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van hoe de vorige eigenaren met de auto hebben omgesprongen maar een BMW met minder dan 2 ton op de klok hoort natuurlijk geen doorgezeten en uitgeleefd interieur te hebben.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”