BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

740i 1995 pdc

1995 - 2001

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
beowulf04
Neutraal
Posts: 3
Joined: 10 Nov 2011 09:59
Type Auto: bmw 740 i
Age: 49

740i 1995 pdc

Post by beowulf04 »

hallo allemaal ik heb een probleem mijn pdc doet het niet... ik heb een engels model 740i nou heb k de schakelaar nagekeken en daar staat geen spanning op de zekering is ook prima in orde en eeft stroom door nou wil ik weten waar het kastje van de pdc zit ik kan het nergens vinden ik heb zover ik weet alles afgezocht maar zonder succes
weet iemand waar die zit of een andere opplossing????

tevens is mijn vraag is het normaal dat als je de olie pijlstok eruit haalt dat de motor zo zuigt? het is een 4 liter 8 cil

alsvast bedankt voor die gene die met een oplossing komen:D
mvg john

mrdento
Neutraal
Posts: 14
Joined: 21 Feb 2008 09:32
Type Auto: BMW 740 I EXE E38
Location: Soestdijk
Age: 58

Re: 740i 1995 pdc

Post by mrdento »

Hallo,

de E38 heeft een regelunit voor het PDC systeem rechtsachter in de kofferruimte zitten.
Kijk maar op de ETK afbeelding 66_0004

Wat betreft de oliepeilstok en het vastzuigen. Check het membraan van de klepdekselhuis ontluchting. Dat moet bij 100 k á 150 K vervangen worden. Vaak staat er olie rond de bougies bij de achterste cilinders.

Succes !
Post Reply

Return to “1995 - 2001 (E38)”