BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Informatie E38 740

1995 - 2001

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
jbkuiper
Neutraal
Posts: 1
Joined: 15 Jan 2012 15:59
Type Auto: Volvo V70

Informatie E38 740

Post by jbkuiper »

Goedendag

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn huidige auto, een Volvo V70 op LPG, nadert het half miljoen kilometers. Ik wil eens wat anders. Nu heb ik mijn begerige oog laten vallen op een E38. Ik vind dit een schitterende wagen. Ik heb alleen een paar vragen en hoop op dit forum wat informatie te vergaren. Mijn plan is een exemplaar op LPG (G3) te zoeken. Eventueel uit Duitsland. Liefst zo origineel mogelijk, zonder moeilijke velgen of bling-bling.Ik wil er zo'n 40.000 km per jaar mee gaan rijden.

Wat is de beste keus? Zelf denk ik aan een 740. Die schijnt relatief zuinig te zijn. Mèt een heerlijke motor. Daar hou ik van.

Zijn er gegevens over zaken als verbruik, storingsgevoeligheid en dus betrouwbaarheid?

Ik realiseer mij dat een BMW 7 serie qua kosten niet te vergelijken is met mijn huidige auto. Je kunt over Volvo's zeggen wat je wil maar ze gaan niet snel stuk. Ik word echter verder niet zo heel blij van een Volvo. Ik weet zeker dat dat met een BMW 7 serie anders ligt.

Alvast bedankt voor uw reactie.

hartelijke groet,

Johan Kuiper

jstalknecht
Neutraal
Posts: 4
Joined: 28 Aug 2011 06:42
Type Auto: 328

Re: Informatie E38 740

Post by jstalknecht »

de 740 is een heerlijke 8 cilinder maar als ik jou was zou ik voor de 750 gaan dat is pas echt een prachtige motor. En het onderhoud kan best wel oplopen voor zo'n auto op leeftijd, maar motorisch zijn ze meestal wel goed mitsch ze goed zijn bereden en onderhouden.

mrdento
Neutraal
Posts: 14
Joined: 21 Feb 2008 09:32
Type Auto: BMW 740 I EXE E38
Location: Soestdijk
Age: 58

Re: Informatie E38 740

Post by mrdento »

Hallo,

naar aanleiding van jouw vraag ;
Zelf hier een 740 I M60, prima auto
grote kosten tot nu toe :
- katalysatoren
- wieldraagarmen zowel voor als achter ( gecompliceerd systeem zorgt voor prima rijeigenschappen, maar ook voor hoge kosten)
- compressor airco
- waterpomp

750 is natuurlijk nog een stap hoger, maar zeer complexe techniek....

succes met je overwegingen
Post Reply

Return to “1995 - 2001 (E38)”