BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E65 storing stabiliteitssysteem

2002 - 2009

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Wumme
Neutraal
Posts: 3
Joined: 09 Apr 2012 07:59
Type Auto: E65 735i

E65 storing stabiliteitssysteem

Post by Wumme »

Hallo,

Mijn 735i E65 heeft af en toe tot vaak een storing in het stabiliteitssysteem. Alle 3 de controlelampjes branden geel (ABS, DSC en Parkeerrem). Hij is uitgelezen bij BMW en daar kwam een ''verkeerde wieldraaisensor gemonteerd'' naar voren. Bij controle bleek dat de gemonteerde sensor (linksachter) gewoon los zat. Echter de bout kon niet vaster én zat muurvast. De monteur had geen tijd om ter plekke op onderzoek uit te gaan en stelde een afspraak voor. Nu is er een nieuwe sensor gemonteerd, maar de diagnose blijft een ''verkeerde sensor'' aangeven. Meestal begint het met het controlelampje voor de Parkeerrem, dan na 100m tot 40 km komt de rest ''in actie''. Er is geen peil op te trekken wanneer t circus gaat branden, rustig rijden, wild rijden, remmen, optrekken. Soms gaat alles aan als ik stilsta, dan weer met 130 op de snelweg. Volgens het boekje kan ik de parkeerrem herinitieren, door binnen 5 seconden op de P-knop te drukken, maar dan gebeurt er niks.

Als ik op onderzoek uitga, kom ik op meerdere opties:
1: de Parkeerrem is defect, maar die werkt gewoon (voor zover ik kan constateren)
2: de ABS-pomp defect, maar die werkt soms wel 40km wel gewoon.
3: de ''computer'' vd auto (of hoe dat ding ook heet) is de weg kwijt.
4: de nieuw bestelde en gemonteerde sensor zou defect zijn, maar krijg je dan ook de melding van een VERKEERDE sensor?
5: ideeenbus: iemand andere suggesties?

Mijn eigen idee is dat het geen ''hardware'' probleem is, omdat ik dan de storing altijd zou moeten hebben lijkt me.

Ik kan natuurlijk proefondervindelijk van alles gaan vervangen, maar ik win de staatsloterij maar niet. Dus het liefst doe ik de reparaties zo goedkoop mogelijk.

Iemand ervaring met deze storing (of oplossing)?

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord,

Met vriendelijke groet,

Willem
Post Reply

Return to “2002 - 2009 (E65, E66)”