BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

probleem met koppel

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
sami
Neutraal
Posts: 1
Joined: 22 Sep 2012 17:10
Type Auto: bmw e60 520

probleem met koppel

Post by sami »

hallo manne,
heb gistere een probleem met mijn bmw ontdekt, wou hem gaan laten chippen en werd dus op de testbank gezet.
origineel kom ik een heel pak koppel teweinig tegenover juist hetzelfde model wat net voor me gepasseerd was 2.0d 2007
de auto heeft dit altijd gehad sinds ik hem heb daarom dat ik het niet gemerkt heb :duh:

Eigelijk vanaf 3200toeren komt die van mij hetzelfde op de curve's als die andere ma daarvoor is ie echt een pak minder!
de pk's heeft hij nu op 206 gekregen maar de koppel nog maar steeds 357 :cry: normaal is ie origineel 350 en gechipt 420!
Nu heeft die jongen de fout uitgeleze en die geeft aan ; CONTROLLER HERCIRCULATIE UITLAATGAS AFWIJKING POSITIE OP LANGE TERMIJN??

Weet iemand hier meervan?

Thanks

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: probleem met koppel

Post by WdePundert »

Het bericht was dubbel geplaatst. Één daarvan heb ik verwijder.
- WdePundert
Verba volant, scripta manent.

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: probleem met koppel

Post by 325i »

De fout heb ik niet echt een idee van maar hoe is het gegaan nadat de fout gewist is?
is die weer terug gekomen? en zo nee is de auto zonder de fout ook getest op de bank?

Foutmelding moet je anders de dealer voor bellen als die terug blijft komen.
Wat betreft een afwijking van koppel en vermogen, kan het zijn dat ze de wielen gemeten hebben terwijl BMW het motorvermogen aangeeft en ook slijtage is natuurlijk een factor van vermogen en koppel verlies
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

mikem6
Neutraal
Posts: 3
Joined: 18 Mar 2013 22:01
Type Auto: M6

Re: probleem met koppel

Post by mikem6 »

Heb je idd de dealer al gesproken over de foutmelding? Wat zei die?
Post Reply

Return to “2006 - 2010 M5 & M6 (E60, E61, E63, E64)”