BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Selflevel susp. inact

Forum voor alle BMW X-serie modellen van 2000 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Annoff
Neutraal
Posts: 3
Joined: 27 May 2019 19:53
Type Auto: BMW X5 2004 4.4i AUT

Selflevel susp. inact

Post by Annoff »

Sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van een X5 uit 2004 met nog geen 150.000 op de teller.
Van binnen en buiten ziet de auto er echt super uit.

Maar goed 15 jaar oud en het volgende probleem doet zich voor;
Zomaar ineens is de auto helemaal door zijn achterpoten gezakt. Links staat die nog 3 cm lager dan rechts maar beide kanten achter liggen veel te laag.

Zodra ik de auto ontgrendel gaat de compressor 1 a 2 minuten draaien. Dan stopt de compressor maar er is dan niets gebeurd, de vering gaat niet omhoog.
- Ik hoor nergens een sissend geluid.
- Alle zekeringen heb ik gecontroleerd en de 2 groene relais heb ik omgedraaid maar maakt niets uit.
- Compressor heb ik net vervangen maar geen verschil. Hij draait even, stopt dan, maar omhoog gaan, ho maar.

Wat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?
:punt:

Topic Author
Annoff
Neutraal
Posts: 3
Joined: 27 May 2019 19:53
Type Auto: BMW X5 2004 4.4i AUT

Re: Selflevel susp. inact

Post by Annoff »

Volgens mij wordt dit forum niet zo heel druk bezocht, maar toch zal ik even melden dat het probleem is opgelost en ook hoe. Voor het geval anderen tegen hetzelfde probleem aanlopen. Mijn probleem was dus dat opeens de achterkant van de auto naar beneden hing. In het dashboard gaf hij aan: Selflevel susp. inact
Als ik de auto startte of de deur open deed ging de compressor wel ca. 2 minuten draaien. Daarna sloeg de compressor af maar was de achterkant niet naar boven gegaan. Als ik luisterde of er ergens lucht ontsnapte uit de leidingen kon ik nergens geen gesis horen. Alleen tijdens het draaien van de compressor hoorde ik de linker lucht tank (lijkt op een klein expansievat)iets ratelen, maar ik dacht dat dat misschien zo hoort. (er zitten achterin bij de compressor 2 zwarte lucht tanken, 1 links en 1 rechts)
Lezende op verschillende forums dacht ik eerst dat toch de compressor misschien kapot was of dat de hoogte sensor kapot was. Ik had een 2e hand compressor gekocht en geïnstalleerd maar er veranderde niets. Toen heb ik een hoogte sensor gekocht. Er blijkt bij elk wiel 1 sensor te zitten, ook bij de voorwielen. Ik kwam erachter dat de sensor die ik had gekocht niet paste. Het draadeind zat verkeerd en waarschijnlijk kwam dit doordat de nieuwe sensor voor de voorwielen bedoeld was. Hij werd verkocht als xenonlicht hoogte sensor, maar ik dacht dat alle 4 de sensoren hetzelfde zouden zijn. Dit is dus niet zo. Ik kon alleen nergens online een sensor voor achteren vinden.
Toen kwam ik op het idee om toch even de lucht tank links te vervangen omdat ik die iets hoorde ratelen bij het draaien van de compressor terwijl de rechter lucht tank dat geluid niet liet horen.
Ik had een 2e hands lucht tank gekocht (nieuw nergens te vinden) en bij het verwijderen van de rubberen afdekhoes waar de dikke luchtleiding de luchtbalg ingaat zag ik dat de koppeling gewoon los zat!!
Na het vast zetten van de koppeling kwam de achterkant van de auto weer naar boven!
Ik blij natuurlijk. Voor € 200,- aan onderdelen gekocht voor niets, maar goed, als ik de auto naar de garage had gebracht en voordat zij erachter waren gekomen wat het probleem was geweest was ik waarschijnlijk een veelvoud van dat bedrag kwijt geweest.

Dizw
Neutraal
Posts: 3
Joined: 04 Jun 2020 08:09
Type Auto: X5

Re: Selflevel susp. inact

Post by Dizw »

Sorry,
Post Reply

Return to “X1, X3, X5 & X6”