BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

bmw ventilatormotortje hoe krijg ik dat eraf?????

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
mickel

bmw ventilatormotortje hoe krijg ik dat eraf?????

Post by mickel »

hoi

ik heb een bmw 325i uit 1995 nu heb ik last van een ventilatormotortje ik denk dat er een lagertje uit is nu wil ik dat motortje eruit halen maar dat val vies tegen weet misschien iemand hoe je dat motortje eraf kan halen ???????? en langs welke kant ?????????

groetjes mickel

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

hoi,

heb ik laatst ook gehad.

je hebt een 6 cilinder.. in dit geval is het iets moeilijker. gaat als volgt:

via de motorkant je luchtrooster vor je raam verwijderen.
dan zie je een plasic kap eronder zitten ( doorsnee 25 cm). die haal je los.(zit met 4 clipjes vast)
dan haal je de voeding van het motortje af.
dan kan je het motortje MET schoepenrad eruit wringen via de linkerkant(de bijrijderskant zeg maar). hiervoor moet je de afdekplaat van je motor er wel af halen, en de kabelboom iets verleggen.

ik denk dat je koolborstels op zijn. lagers slijten niet zo snel. koolborstels maken ook zo een schurend geluid. en is je kachelweerstand nog wel goed?(doen alle standen het?)

ik hoop dat je er wat aan hebt.

voor vragen.. djalecto@hotmail.com

groeten en succes,

Wim

Topic Author
mickel

Post by mickel »

hey wim iniedergeval bedankt voor je reactie
ik ben al via de voorkant bezig geweest ik heb me ruitenwissers eraf gehaald die kap die het regenwater van je vooruitopvang tussenschotje van moterruimte en dan dan kom ik niet veder ik heb nu een luchtbak met 2 kleppen aan de zijkant links en rechts deze zijn voor de luchtsstroom dicht is lucht uit de auto en open is frisse lucht links en rechts zitten 4 moertjes deze heb ik ook nog los gehaald maar krijg er geen beweging in en al zou ik deze los krijgen dan kan die bak er ook nog niet eruit want dan zit er een carroseriestijl in de weg en de armen van de ruitenwissermotor

het motortje zit toch wel achter deze bak of ben ik nu op een verkeerde plaats aan het zoeken in iedergeval het geluid kom wel uit die richting ik hoop dat je er wat van snap het is een beetje moeilijk uitleggen zow

me weerstanden van me kachel zijn allemaal nog inorde en inderdaad die koolborsteltjes kunnen ook op zijn had ik nog niet bij na gedacht

mvg mickel

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

je ruitenwissers hoeven er niet af!(mechanisme ook niet)

het is vrij simpel..is met 15 minuutjes klaar.

als je je motorkap open doet. haal je in het midden het roostertjes weg.
daarnaprobeer je onder je voorruit te komen, door een afschermkapje weg te halen.
daarna zie je een soort half ronde bak. daar zit je motortje in.
bak gaat er met klipjes af, dan ben je er..
...dan verder zoals beschreven in de vorige post.


trouwens: heb je airco of climate control?

Topic Author
Guest

Post by Guest »

bedankt wim

heb ik waarschijnlijk met me neus gekeken ik ga morgen bij daglicht gelijk veder zoeken naar die clipjes

ik heb trouwens airco

mvg mickel

Topic Author
wim325i e36

Post by wim325i e36 »

....je hebt dus airco.. dat heb ik niet...

ik weet niet of het systeem dan hetzelfde is.... :(

Topic Author
Guest

Post by Guest »

wim ik denk inderdaad dat dit anders is jah maar ik heb je even op msn toegevoegd teminste als je daar geen problemen meej heb als je dan online ben kan ik je een paar fotos sturen want dat ging niet over de mail

mvg mickel

Topic Author
mickel

Post by mickel »

WIE HEEFT ER NOG TIPS HET GAAT OM EEN BMW325I UIT 1995 MET AIRCO IK WEET WAAR HET ZIT MAAR KAN ER NIET BIJ

MVG MICKEL

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Post by webmaster »

Als je je aanjaag-motor bedoeld ... hoop ik dat je een originele Airco heb.

Bij mijn 325 hadden ze de airco later in gebouwd.

Resultaat was dat ik deze niet via de motorruimte eruit kon halen

resultaat was dashboard eruit :(

Bij mij waren de "schoepen" iets naar buiten gelopen op de as en liepen nu tegen de kunstof behuizing aan, Met een grote maat pijnsleutel zijn deze toen weer meer naar het midden geklopt... en probleem verholpen.

Ik hoop allees voor jouw dat je wel je aanjaagmotor via de motor ruimte er uit kan halen. Ik heb nog ergens de tekening liggen hoe je deze eruit kan halen ( via motorruimte ) als ik deze vind zal ik hem even scannen en op site posten :)

suc6 in ieder geval 8)

Topic Author
mickel

Post by mickel »

hoi webmaster

als je die tekening vind wil ik hem graag even zien want ik kan er echt niet uitkomen hij zit onder een kap (met aan de zijkant 2 kleppen voor luchttoevoer of luchtafsluiting) en die kap kan niet los nu heb ik geprobeert om zoeen klep eraf te halen en dan zie ik het motortje zitten maar kan het niet los krijgen en al kreeg ik het los dan kan het motortje niet door dat gat dus ga ik maar ook via het dashbord proberen kan er gewoon niet bij

mvg mickel
Locked

Return to “Archief”