BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
SPOED!! Banden??
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Posts: 202
- Joined: 22 Apr 2007 12:47
- Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot
- Age: 43
- Contact:
SPOED!! Banden??
Een van mijn achterbanden is lek geraakt door een ontzettend klein stukje glas
nu loopt de band langzaaamaan steeds leeg sinds gisteren, gisteravond heb ik deze door middel van spuitbus Tyre Leaks of iets dergelijks ingespoten, dus ik hoop dat het heeft gewerkt, ben er ook gewoon mee naar het werk gereden n.l 70km van huis.
de vraag is moet ik nu beide achterbanden gaan vervangen of gewoon alleen de lekke (hetzelfde type is nog leverbaar)? of is er iemand die ervaring heeft met dit soort spul en kan ik wel gewoon er mee blijven rijden zo? vind het niet echt prettig rijden nu zeg maar..
nu loopt de band langzaaamaan steeds leeg sinds gisteren, gisteravond heb ik deze door middel van spuitbus Tyre Leaks of iets dergelijks ingespoten, dus ik hoop dat het heeft gewerkt, ben er ook gewoon mee naar het werk gereden n.l 70km van huis.
de vraag is moet ik nu beide achterbanden gaan vervangen of gewoon alleen de lekke (hetzelfde type is nog leverbaar)? of is er iemand die ervaring heeft met dit soort spul en kan ik wel gewoon er mee blijven rijden zo? vind het niet echt prettig rijden nu zeg maar..
feitelijk zul je bijde banden moeten vervangen...
omdat de ene band toch al een stuk is versleten en de andere nieuw is merk je hier aardig wat verschil in tijdens het rijden...
absoluut niet fijn!
autobanden moet je altijd per as wisselen / vervangen !!!
omdat de ene band toch al een stuk is versleten en de andere nieuw is merk je hier aardig wat verschil in tijdens het rijden...
absoluut niet fijn!
autobanden moet je altijd per as wisselen / vervangen !!!
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
===========================
De band is niet meer te plakken? (hoe klein is ontzettend klein?)
Of 1 band vervangen een probleem is hangt een beetje van het profiel af op de andere. Een millimetertje verschil maakt niet uit, maar een groot verschil ga je wel merken. Sowieso zelfde merk en type erop leggen.
Misschien kan je via marktplaats een gebruikte band vinden van het goeie merk/type met een goed bij de overblijvende band passende profieldiepte.
Of 1 band vervangen een probleem is hangt een beetje van het profiel af op de andere. Een millimetertje verschil maakt niet uit, maar een groot verschil ga je wel merken. Sowieso zelfde merk en type erop leggen.
Misschien kan je via marktplaats een gebruikte band vinden van het goeie merk/type met een goed bij de overblijvende band passende profieldiepte.
E39 540i6 Touring arktissilber
-
- 1e Versnelling
- Posts: 202
- Joined: 22 Apr 2007 12:47
- Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot
- Age: 43
- Contact:
Thnx voor de reacties allemaal,
ik rijd elke dag 140 km dus er zal aardig verschil in zitten met een nieuwe band.
Het stukje glas was denk 1/2mm, het gaatje is ook zoiets
Ik heb er achter nu Dunlop SP Sport Maxx 215/45/R17 91Y (???? dat is tot 300km zo snel is ie nu ook weer niet) maar goed die zaten er onder dat ik m kocht.
en voor Michelin Pilot Primacy 215/45/R17 87V
Ik zie dat de banden van NANKUNG ULTRA SPORT NS2 72,50 p/st. zijn dus dan valt het wel mee in principe alleen weet ik niet welke beter zijn?
Die Dunlops die ik nu heb zijn 119,- p/st.
(www.bandenwinkel.nl)
ik rijd elke dag 140 km dus er zal aardig verschil in zitten met een nieuwe band.
Het stukje glas was denk 1/2mm, het gaatje is ook zoiets
Ik heb er achter nu Dunlop SP Sport Maxx 215/45/R17 91Y (???? dat is tot 300km zo snel is ie nu ook weer niet) maar goed die zaten er onder dat ik m kocht.
en voor Michelin Pilot Primacy 215/45/R17 87V
Ik zie dat de banden van NANKUNG ULTRA SPORT NS2 72,50 p/st. zijn dus dan valt het wel mee in principe alleen weet ik niet welke beter zijn?
Die Dunlops die ik nu heb zijn 119,- p/st.
(www.bandenwinkel.nl)
Smijt alsjeblieft die spuitbusjes weg. Dat spul is zo ongelovelijk rottig!
Nu moet je je band er af halen als je hem wilt laten repareren. Moet je die zooi er uit halen wat je een half uur gaat kosten en dan nog een paraplutje er door.
Kost een hoop geld voor een bandenreparatie.
Tis dat sommige autos geen resevewiel meer hebben....maar die spuitbusjes is gewoon rommel.
Nu moet je je band er af halen als je hem wilt laten repareren. Moet je die zooi er uit halen wat je een half uur gaat kosten en dan nog een paraplutje er door.
Kost een hoop geld voor een bandenreparatie.
Tis dat sommige autos geen resevewiel meer hebben....maar die spuitbusjes is gewoon rommel.
Bmw e36 325i Coupe automaat
-
- Neutraal
- Posts: 45
- Joined: 30 Mar 2008 17:11
- Type Auto: BMW E39 523i
- Location: Tilburg
- Age: 66
- Contact:
Kun je er geen plug in laten zetten? Dat doet toch elke garage?
Eén band vervangen zou ik al nooit doen, twee gelijke op één as 8)
Ik heb net 2 nieuwe 255-4-R17 gekocht via www.autobandenmarkt.nl
€132 p/s incl btw en verzending en €35 montage en balanceren.
succes
Eén band vervangen zou ik al nooit doen, twee gelijke op één as 8)
Ik heb net 2 nieuwe 255-4-R17 gekocht via www.autobandenmarkt.nl
€132 p/s incl btw en verzending en €35 montage en balanceren.
succes
Don´t live in the past or there will be no future, don´t live in the furure or you´ll have no today.
[ external image ]
BMW e39 523i Executive Biaritzblau
[ external image ]
BMW e39 523i Executive Biaritzblau
Een gaatje van 1/2 mm is prima te plakken. Liefst met zo'n "parapluutje", niet zo'n "touwtje", dus even naar een specifieke bandenzaak. Gewone garages hebben meestal van die "touwtjes" ("propjes") die vaker losraken en dan opnieuw gaan lekken. Zo'n parapluutje daarentegen gaat bijna altijd een bandenleven mee. Voor zo'n pluutje moet de band er wel af, maar dat moest toch al om de smurrie eruit te halen.
Nankang is rotzooi, kun je beter de dunflops repareren. Bezuinig alsjeblieft niet op banden... dat is zo zonde van een goed onderstel.
Hoe een stukje glas van een 1/2 mm door een meerdere millimeters dik loopvlak (plus profieldiepte) heen kan dringen is mij trouwens een raadsel...
Nankang is rotzooi, kun je beter de dunflops repareren. Bezuinig alsjeblieft niet op banden... dat is zo zonde van een goed onderstel.
Hoe een stukje glas van een 1/2 mm door een meerdere millimeters dik loopvlak (plus profieldiepte) heen kan dringen is mij trouwens een raadsel...
E39 540i6 Touring arktissilber
-
- 1e Versnelling
- Posts: 202
- Joined: 22 Apr 2007 12:47
- Type Auto: BMW e39 530i EXE [A] Oxfordgrün - BMW e36 320i Coupé Calypsorot
- Age: 43
- Contact:
Thnx allemaal weer voor jullie reacties!
Ik heb niet echt verstand van al die type banden, ik zag dat er gewoon tussenstaan en omdat het me nu niet echt goed uitkomt had ik die even erbij gezet!
Is Pirellii beter dan dunlop?
En hoe dat lullig stukje glas ertussen komt...geen idee haha, profiel is nog wel goed hoor trouwens..
@Amit, ik woon in Lelystad dat is wel een beetje uit de buurt helaas
tot nu toe werkt het wel gewoon goed dat spul, het was in de avond dat ik mertke dat ie lek was en de bouwmarkt was nog open dus dan maar zo'n bus, ik heb geen krik en alleen een 15" reserveband...het leek mij wel de beste oplossing.. ik wist niet dat die latexlaag zo'n rotspul was
Ik heb niet echt verstand van al die type banden, ik zag dat er gewoon tussenstaan en omdat het me nu niet echt goed uitkomt had ik die even erbij gezet!
Is Pirellii beter dan dunlop?
En hoe dat lullig stukje glas ertussen komt...geen idee haha, profiel is nog wel goed hoor trouwens..
@Amit, ik woon in Lelystad dat is wel een beetje uit de buurt helaas
tot nu toe werkt het wel gewoon goed dat spul, het was in de avond dat ik mertke dat ie lek was en de bouwmarkt was nog open dus dan maar zo'n bus, ik heb geen krik en alleen een 15" reserveband...het leek mij wel de beste oplossing.. ik wist niet dat die latexlaag zo'n rotspul was
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 42
Dunlop slijt me te snel en te weinig grip ermee.
P zero is de top lijn van pirelli en de testen wijzen dan ook uit dat dit de betere band is.
En ach het blijkt ook wel anders monteerd porsche en ferrari ze niet op hun auto`s
Voor mij in ieder geval binnenkort 4x pirelli p zero nero
P zero is de top lijn van pirelli en de testen wijzen dan ook uit dat dit de betere band is.
En ach het blijkt ook wel anders monteerd porsche en ferrari ze niet op hun auto`s
Voor mij in ieder geval binnenkort 4x pirelli p zero nero
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000