BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Alpina Heaven, ik wist niet wat ik zag!

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team


Topic Author
MikeE36T
2e Versnelling
Posts: 352
Joined: 23 Jan 2008 11:21
Location: Utrecht
Age: 44

Alpina Heaven, ik wist niet wat ik zag!

Post by MikeE36T »

edit, op verzoek eigenaar.

http://www.alpina-maus.de/
Last edited by MikeE36T on 22 Aug 2008 08:11, edited 1 time in total.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

Enrico
2e Versnelling
Posts: 275
Joined: 06 Aug 2008 07:12
Location: Lelystad
Age: 44
Contact:

Post by Enrico »

:kwijl:

FUCKING HELL!!!

SUPER GAAF!! Kerel miljonair ofzo?

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Aan de kentekenplaten op zijn site te zien komt ie uit Essen.

Staat overal een E op het kenteken (plaatsaanduiding)


Dat is wel lekker dicht in de buurt, mischien maar eens mailen of ik ook een dagje mag komen bezichtigen. Eigenlijk jammer als ze alleen maar in een hal staan te verstoffen.


Die man kan zo een museum beginnen.

Topic Author
MikeE36T
2e Versnelling
Posts: 352
Joined: 23 Jan 2008 11:21
Location: Utrecht
Age: 44

Post by MikeE36T »

Ik geloof dat er met de auto's ook gewoon gereden wordt, kerel bezoekt heel veel meetings.
[ external image ]
1999 E36 318i Turbo Touring [ external image ] Sport Edition

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Post by D@NNY »

Pffffffff :( ***mompelt iets in zichzelf over een minderwaardigheidscomplex rijker, sluit alle gordijnen, en gaat op bed liggen huilen*** :nou: De wereld is oneerlijk :lol:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Post by Ikke »

Zucht zoiets zou ik ook wel willen,.. :(

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Post by Apae01 »

Wauw...dat is ongelooflijk indrukwekkend!

Wat me overigens verbaast: ik wist helemaal niet van het bestaan van E34 Alpina achtpitters af! Heb eigenlijk altijd gedacht, dat die pas voor de E39 ontwikkeld was, mede omdat ik uitsluitend de biturbo's en de non-turbo 3,5 tegen ben gekomen, op diverse sites.

Heeft iemand een idee, waar je de complete lijnen die Alpina ooit gemaakt heeft kunt opzoeken? Vanwege het draadje over de E3 Alpina was ik laatst al op zoek, maar een fatsoenlijk totaaloverzicht heb ik eigenlijk nergens kunnen vinden!

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Ik denk dat Alpina veel bmw's in opdracht heeft gemaakt.


Had je deze info al gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alpina_(automerk)

hoots
Neutraal
Posts: 45
Joined: 21 Jul 2008 18:02

Post by hoots »

Die man die bedenkt zich de avond van te voren welke auto die morgen is zal pakken 8) Dat is niet meer normaal ja. Fortuin aan auto's, m'n mond viel letterlijk een beetje open :P

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Post by Apae01 »

bimmer wrote:Ik denk dat Alpina veel bmw's in opdracht heeft gemaakt.


Had je deze info al gevonden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Alpina_(automerk)
Dat in opdracht valt wel mee, hoewel de samenwerking tussen BMW en Alpina een heel nauwe is, en altijd is geweest. Bepaalde dingetjes zijn ongetwijfeld eerst in Alpina's uitgeprobeerd en vervolgens in BMW's in serie gegaan. Alpina produceerde gewoon vanaf eind jaren 70 van eigenlijk elke BMW wel een snellere versie, maar welke motoren er precies in welke serie geplaatst zijn zou ik weleens een overzicht van willen. Liefst inclusief de specs...

Maar bovenstaande link begint nog niet eens met het opsommen van de verschillende types: geen E30, E21, E24, E12, E3 en die hebben allemaal als Alpina bestaan. Dan is de beginpost hier al uitgebreider om de historische produktrange te beschrijven.

MetallicatTim
1e Versnelling
Posts: 72
Joined: 04 Aug 2008 21:38
Location: Kerkrade
Contact:

Post by MetallicatTim »

Hoop dat je het niet erg vind, maar ik heb deze post ook eff op mijn forum geplaats, echt ongelofelijk wat die man allemaal heeft, is voor ons alleen maar een droomwens :roll:
E30 Summer Meet 2008

[ external image ]

Apae01
1e Versnelling
Posts: 147
Joined: 20 May 2008 09:36
Location: Lelystad
Age: 54

Post by Apae01 »

Apae01 wrote:Wat me overigens verbaast: ik wist helemaal niet van het bestaan van E34 Alpina achtpitters af!
Met wat zoeken ben ik ook achter de oorzaak daarvan gekomen...
In verband met persoonlijke voorkeur zoek ik de occasionsites eigenlijk standaard af met een selectie op uitsluitend handgeschakeld... en de Alpina B10 V8 is kennelijk uitsluitend met automaat geleverd.
Waarmee ik em overigens afvraag, of een Alpina met 315 pk en automaat eigenlijk prettiger/sneller zou rijden dan een standaard BMW540 met 286 pk en handbak. Zo heel groot zijn die verschillen eigenlijk helemaal niet...

amit
1e Versnelling
Posts: 145
Joined: 24 Jan 2008 12:07
Location: den haag

Post by amit »

WAAAAATTTT!!!!!!! bedankt dat je al dit moois met ons wilt delen. maar dit is echt niet te geloven. heb je met die man gesproken?? van wie zijn die auto's? watvoor info gaf die man nogmeer?? dit is echt niet normaal!!
Als ik slim was geweest dan had ik een pakkende tekst hiervoor verzonnen.

eshy

Post by eshy »

Ik wil deze:
[ external image ]

Maar zou ook al zeer content zijn met jouw touring. Er komt echt weer een BMW, of een e36 touring, of een e30!

hmetin50
Neutraal
Posts: 23
Joined: 05 Sep 2008 17:58

Re: Alpina Heaven, ik wist niet wat ik zag!

Post by hmetin50 »

LOL alleen maar alpina hoe dan
Post Reply

Return to “Algemeen”