BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Demonteren deurpaneel

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
ArRi3
Neutraal
Posts: 9
Joined: 12 Oct 2008 14:46

Demonteren deurpaneel

Post by ArRi3 »

Hoi,

Ik heb net een e34 touring aangeschaft waaraan het een en ander nog moet gebeuren.
Als eerste moet ik het electrisch bedienbaar raam weer in de geleiding zetten, waarvoor ik eerst het deurpaneel moet verwijderen.
Ik heb alles losgekregen, op 1 schroef na, die precies in het midden zit, waar de armsteun in de deur bevestigd zit.
Hier moet ik een schroef losmaken, maar ik kan ze niet vinden / ik weet niet hoe ik erbij kan komen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik hier bij kom?

Bedankt alvast!!

Arjan

///Ramon
1e Versnelling
Posts: 196
Joined: 13 Nov 2007 22:28
Location: Zeeland
Contact:

Re: Demonteren deurpaneel

Post by ///Ramon »

als je in het midden de schroef achter de deurhandle hebt los gemaakt, dan zit er achter het paneel nog een schuifklem. je kan het paneel (als je het rondom helemaal hebt losgeklikt) met een beetje wrikken naar boven toe schuiven.. dan schuif je hem van een metalen plaatje af.

ow en vergeet het schroefje niet achter je spiegelverstelling.. knopje omhoogwippen met schroevendraaiertje..en daarachter zit er ook nog eentje
Bad Boyzz, Bad Toyzz
[ external image ]

Topic Author
ArRi3
Neutraal
Posts: 9
Joined: 12 Oct 2008 14:46

Re: Demonteren deurpaneel

Post by ArRi3 »

Hey Ramon, bedankt voor je antwoord.

Het schroefje achter de spiegelverstelling heb ik al los.
Ik kan de schroef achter de deurhandle niet vinden, er zit geen plaatje dat ik weg kan wippen of zoiets

(althans.. ik kan het niet zien.. :? )
Moet ik de deurhandle wegschuiven of eraf trekken of zoiets?


Ik heb inmiddels een volgend "probleem". Het zwarte gedeelte in het midden van de console, waar de autoradio en de aircobediening etc. in zit, heb ik losgeschroefd (4 schroeven) maar het zit nog steeds muurvast.. ben ik iets vergeten los te maken?

Thanks!

Topic Author
ArRi3
Neutraal
Posts: 9
Joined: 12 Oct 2008 14:46

Re: Demonteren deurpaneel

Post by ArRi3 »

Ah het is al gelukt, ik hoefde het alleen maar naar boven te schuiven inderdaad.

Inmiddels heb ik 2 van die plastic stukjes gehaald bij de BMW dealer (€2,- per stuk), deze in de geleiders gezet en geprobeerd. Jammer maar helaas.. 1 kant doet het goed, maar de andere kant blijft op een gegeven moment vastzitten. Dus kan ik het electrische raam nog steeds niet gebruiken.
Maar.. omdat dit weer over de electrische ramen gaat.. verplaats ik dit topic naar "electrisch".

Thanks! :ja:

Arjan

///Ramon
1e Versnelling
Posts: 196
Joined: 13 Nov 2007 22:28
Location: Zeeland
Contact:

Re: Demonteren deurpaneel

Post by ///Ramon »

heb je wel alles goed ingevet?
Bad Boyzz, Bad Toyzz
[ external image ]

Topic Author
ArRi3
Neutraal
Posts: 9
Joined: 12 Oct 2008 14:46

Re: Demonteren deurpaneel

Post by ArRi3 »

Yeps, alles is gelukt nu.

Ik merkte trouwens dat er geen kabeltje naar de spiegel gaat, zo ook bij de andere zijde.
Dat zal de reden zijn dat de speigels niet bewegen ;-)

Arjan
Locked

Return to “Archief”