BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 316i 1995

Geen project? maar je wilt wel iedereen je bimmer showen? dat kan hier!

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
petertjuh04
Neutraal
Posts: 21
Joined: 27 Nov 2008 11:19
Location: Moergestel
Age: 33

BMW 316i 1995

Post by petertjuh04 »

Ik heb hem dan eindelijk,, mijn bmw 316i uit '95. :twisted:

Mooie ///M 18 inch velgen (volgens mij imitatie) maar dat doet er niet toe.

Een ding waar ik van opkijk is dat je met zon 1,6 toch behoorlijk kunt driften :shock: zolang je het gas maar onderin douwt.
De grijze bumpers is wat jammer maar ja als ik erin zit zie ik ze toch niet... Ik vind wel dat de originele speakers echt prut zijn daar komt nog geen goed geluid uit... maar ik heb nog ongeveer 2 weken om hem helemaal naar mijn zin de maken. Zijn er verder nog tips ofzo waar ik op moet letten met onderhoud, want ben niet van plan om hem weg te brengen voor dat soort dingen.

Ik zal nog een keer wat meer foto's maken....

Gegroet u allemaal, enne alvast prettige kerstdagen een een gelukkig nieuwjaar, met al die mooie wagens op de weg :ja: !
Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi..!

Topic Author
petertjuh04
Neutraal
Posts: 21
Joined: 27 Nov 2008 11:19
Location: Moergestel
Age: 33

Re: BMW 316i 1995

Post by petertjuh04 »

Gelijk even een vraagje, dat was ik ff vergeten...

Ik heb condens in mijn koplampen... :(

als ik het licht aan heb verdwijnt het wel :arrow: maar de volgende morgen is het weer terug.... kan ik hier iets aan doen?

Grtz
Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi..!

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Re: BMW 316i 1995

Post by Ikke »

Je kunt de koplamp demonteren en dan goed droogfohnen. Mogelijk dat er een waterkanaaltje of iets dicht zit in de koplamp. Vocht krijg je altijd in je koplampen omdat het temp.verschil groot is nu tussen binnen en buiten de koplamp.

Ik heb er nu geen last van, maar mijn vorige bmw had er ook wel eens last van. Ik heb toen de lamp drooggefohnt en dat hielp wel een hele tijd. Soms werkt het ook om de gummi achter de koplamp weg te laten, dan kan de condens er beter uit. (maar ja aan de andere kant kan hij er ook beter in.) :?

p.s. mooie velgen. :ja:

Topic Author
petertjuh04
Neutraal
Posts: 21
Joined: 27 Nov 2008 11:19
Location: Moergestel
Age: 33

Re: BMW 316i 1995

Post by petertjuh04 »

thnx thnx.....

Ik zal eens kijken zijn er nog verdere tips voor de koplampen of verder onderhoud??? :!:
Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi..!

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: BMW 316i 1995

Post by 325i »

Ik heb het afdekkapje waar het groot lichtlampje achter verstopt zit eraf gehaald.
Zo kan de vocht dus erin maar ook weer eruit
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
petertjuh04
Neutraal
Posts: 21
Joined: 27 Nov 2008 11:19
Location: Moergestel
Age: 33

Re: BMW 316i 1995

Post by petertjuh04 »

325i wrote:Ik heb het afdekkapje waar het groot lichtlampje achter verstopt zit eraf gehaald.
Zo kan de vocht dus erin maar ook weer eruit
Dat is een stuk makkelijker om te proberen dan heel de koplamp eruit pakken :ja: ik ga het proberen....
Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi..!

Nick B

Re: BMW 316i 1995

Post by Nick B »

Geloof me,het werkt.

's ochtends een auto gekocht en 's avonds was de vocht uit beide koplampen verdwenen. In 1 zat zelfs flink wat vocht,compleet weg :ja:

Topic Author
petertjuh04
Neutraal
Posts: 21
Joined: 27 Nov 2008 11:19
Location: Moergestel
Age: 33

Re: BMW 316i 1995

Post by petertjuh04 »

Ik heb het kapje eraf gehaald het vocht is er grotendeels uitgetrokken.... maar nu ik er dagelijks mee rij, is het helemaal weg... want ja bij de keuring wordt hij toch afgekeurd als er vocht in zit....

grtz :ja:
Als ik Mercedes wil rijden, bel ik wel een taxi..!

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: BMW 316i 1995

Post by D@NNY »

Als het de moeite waard is (kwaliteit van het glas en de unit) kun je ze ook gewoon even demonteren, inderdaad goed droogfohnen, en dan alle buiten naden even opnieuw kitten.
Bovenstaande opties zijn tijdelijke lapmiddelen, bij flinke bui of autowassen begint alles weer opnieuw natuurlijk, want de lekkage blijft gewoon, al kan het vocht er nu sneller uit.
Mijn lampen waren al te ver heen qua steenslag, en aanslag aan de binnenzijde van het glas, ik heb nieuwe gekocht.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

A i r
1e Versnelling
Posts: 64
Joined: 27 Oct 2008 19:01

Re: BMW 316i 1995

Post by A i r »

Rijd al paar jaar met kapje eraf.... geen probleem
Post Reply

Return to “FotoShoots”