BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

540i6 Touring opknappen...

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team


nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: 540i6 Touring opknappen...

Post by nicolay »

Ik zou de keuze snel gemaakt hebben:
originele BMW-accessoire Aero kit

(Hoewel, als ik het echt zelf was, zou ik overwegen om voorlopig even helemaal niets te doen en het geld van de verzekering in mijn zak te steken totdat ik eens tegen iets aanliep. Maar dat zul jij wel niet willen :lol: )
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Re: 540i6 Touring opknappen...

Post by web »

Neah, ik ga niet met die schade rond blijven rijden hoor. Is het meteen een pauperbak.

Ik pak zelfs meteen de steenslag op de motorkap mee nu er toch gespoten gaat worden. Nieuwe nieren lagen al langer klaar (daarvan waren de klemmetjes afgebroken)

De aero vind ik eigenlijk de minst mooie... net een sneeuwschuiver...

Heb al een alpina lipje gevonden en besteld voor een bedrag waarvoor ik 'm altijd weer op marktplaats kan slijten, dus ik heb nog even bedenktijd.
E39 540i6 Touring arktissilber

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: 540i6 Touring opknappen...

Post by nicolay »

Ik dacht ook al dat je dat niet zou doen, het was me na het lezen van een paar posts van je al duidelijk..

Toch kun je er natuurlijk gewoon je voordeel mee doen, want de verzekering betaalt terecht voor een nieuwe originele bmw-bumper en het kan natuurlijk gewoon voor minder.

Ja, net een sneeuwschuiver die aero, maar ik vind dat juist mooi. Tsja, over smaak kun je eeuwig twisten.
Alpina trouwens ook mooi, hoor!
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Re: 540i6 Touring opknappen...

Post by web »

Ik ben niet vies van een goeie gebruikte bumper, maar het is niet zo dat ik een jaar ga zoeken naar die ene echt perfecte bumper in arktissilber, en al die tijd met schade rondrijden. Dit gaat deze zomer gefixed worden. En de meesten hebben wel een barstje hier, een afgebroken montagepuntje daar, en ook overal steenslag... dat wordt 'm dus niet. Het moet gewoon goed zitten en mooi worden.

Moet ff met het schadebedrijf overleggen of een imitatie bumper een optie is. Die zijn er vanaf 6-7 tientjes al! Kan haast niks zijn, zo goedkoop, zou je zeggen. Niet voor niets staat een nette originele (in de verkeerde kleur) voor 150 op MP :shock: Da's dik twee keer de prijs van een nieuwe imi!

Over een week heb ik als het goed is de Alpina lip binnen. Ik laat de bumper sowieso ook helemaal spuiten, en de lip er pas na het spuiten op monteren (natuurlijk wel voorbereiden), zodat de lip er altijd nog af kan als ik 'm zat ben.
E39 540i6 Touring arktissilber

Topic Author
web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Re: 540i6 Touring opknappen...

Post by web »

En wat heb ik eigenlijk allemaal gedaan in de tijd dat ik weg was hier?

- LPG installatie motorset volledig opnieuw ingebouwd. Het was een bende onder de motorkap. Kon het niet aanzien, en er viel niet aan te sleutelen met die bundels slangen en draden die overal in de weg hingen. Nu zit het allemaal netjes onder het deksel, en voor de meest voorkomende klussen (bougies, om wat te noemen) niet meer in de weg.
- nieuwe bobinedeksels gemonteerd omdat de oude gemold waren door de gasinbouwer.
- nieuwe klepdekselpakkingen incl rubbertjes onder de bouten.
- klepdeksels zilvergrijs laten poedercoaten (de originele verf was zoals gebruikelijk hevig aan het bladderen)
- 2 nieuwe ABS sensoren (oude gebarsten door corrosie op het aluminium fuseestuk)
- alle kachelslangen preventief vernieuwd die nog niet geploft waren
- nieuwe remschijven en blokken achter
- nieuwe tankvlotters gemonteerd (eentje was sowieso kapot, de ander dubieus)
- benzinepomp vervangen (gebruikt, bij d-parts vandaan). Eigen schuld - ik heb de tank veel te lang droog laten staan toen de vlotters kapot waren. Daar was de pomp niet blij mee, dus die hield er kort na het vervangen van de vlotters alsnog mee op.
- nieuw wiellager RV
- handrem afgesteld
- nieuwe APK
- oliebeurtje
- airco beurt (zat nog 10 gram koelmiddel in :D )
- nieuwe wissers rondom
- alle pakkingen rond het inlaatspruitstuk en het carterontluchting ventiel vernieuwd ivm stationair problemen ; opgelost.
- waterpomp vastgelopen waardoor de multiriem in de soep liep. Dus nieuwe waterpomp en riemen gemonteerd
- deurrubber linksvoor vervangen (was versleten)
- leren bekleding een beurtje gegeven

Morgen krijgt-ie een nieuwe voorruit, want daar was een paar weken terug nog een barst in gesprongen.

Oef, dat is best een lijst zeg :oops:
Maar ik had ook wat achterstallig onderhoud weg te werken, dat was bekend. En als je zo'n wagen goed op orde wil hebben kan je er behoorlijk op leeglopen :duh: Want je moet niet denken dat ik nu klaar ben ofzo...
E39 540i6 Touring arktissilber

Topic Author
web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Re: 540i6 Touring opknappen...

Post by web »

Before:

[ external image ]

After:

[ external image ]

Kijk, zo durf je de kap tenminste nog eens open te doen.
E39 540i6 Touring arktissilber

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Re: 540i6 Touring opknappen...

Post by Ikke »

Ziet er weer lekker fris uit.

Dat was inderdaad een flinke lijst aan onderhoud. Maar dat zal je zometeen wel weer een hoop rijplezier opleveren.

Ga zo door, en keep us posted! :ja:
Post Reply

Return to “Projecten”