BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Resetten Remolie indicator E90

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
fusion
Neutraal
Posts: 4
Joined: 24 Jan 2009 21:28

Resetten Remolie indicator E90

Post by fusion »

Hallo,

Weet iemand hoe je handmatig de Remolie indicator van een E90 kunt resetten. De datum is verstreken, en de olie is kort geleden vervangen.

Alvast bedankt

Greetzzz,



M.

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Resetten Remolie indicator E90

Post by D@NNY »

Waarom is hij niet gereset toen de olie toch werd vervangen....? Of stel ik nu een domme vraag...?
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Topic Author
fusion
Neutraal
Posts: 4
Joined: 24 Jan 2009 21:28

Re: Resetten Remolie indicator E90

Post by fusion »

Als je broer bij een garage werkt (niet bmw). Geen middelen om 'm te resetten

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: Resetten Remolie indicator E90

Post by nicolay »

Hmmm... hier misschien nog een domme vraag van iemand die wat oudere auto's rijdt, maarreh... remolieindicator? Zit dat op een e90? Hoort dat niet gewoon bij een inspectie?
Kan het niet zijn dat je een ander probleem hebt met je remolie? Bv. peil te laag?
Zoals je merkt weet ik het antwoord zeker niet, maar ik verbaas me over een aparte melding van de remolie die dan gereset zou moeten worden. Kan natuurlijk wel.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.
User avatar

Mickroz
Website Beheerder
Website Beheerder
Posts: 1460
Joined: 08 May 2005 19:11
Type Auto: Volvo V60 D2 Ocean Race
Location: USER_TABLE
Age: 46

Re: Resetten Remolie indicator E90

Post by Mickroz »

fusion wrote:Nee geen ander probleem alleen een indicatie van een datum, maar ik heb het al opgelost, hier is de handleiding voor mensen die ook zelf sleutelen en de datum indicatie willen wijzigen, dus ook na het vervangen van je remblokken oid. De E90 zit vol met electronische controle's, zo heb ik nu ook geen peil stok meer, word nu ook digitaal weergeven.

Handmatige reset:
For E90, E60 Vehicles CBS can be reset without a computer by following these instructions:
1. Switch on the ignition
2. Press and hold the trip meter button for 10s until the 1st maintenance service appears.
3. Select the maintenance operation requesting to reset with the rocker switch on the turn signal stalk.
4. To reset, press the BC button on the turn signal stalk until “RESET” appears.
5. By pressing and holding the BC button on the turn signal stalk, the selected maintenance will be reset.
6. When resetting an icon of a clock will appear.
7. The operation is complete when a checked icon has appeared next to the word “RESET".
gesplitst en toegevoegd aan de kennisbank http://www.bmwforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=4476
Forumer (n). 1) One who runs a forum or is an active member of one or more web forums.
[ external image ]
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”