BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

m24D** in een E12??

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


Topic Author
bemarjan
1e Versnelling
Posts: 168
Joined: 07 Aug 2011 11:14
Type Auto: bmw e12 528 1976
Location: Zwijndrecht
Age: 34

Re: m24D** in een E12??

Post by bemarjan »

hey ad

vanmorgen weer lekker bezig geweest
lamp gemaakt.. hij kreeg geen stroom massa was goed
kabel gevolgd.. nu zit hij bij de andere koplamp in..

benzine filter vervangen.. hij is wel wat groter geworden maar dat was een 3,5L filter dus dat zal wel goed zijn. ook was er een slangetje poreus net na het filter ook gelijk vervangen

ook heb ik nu een ander eindstukje op de uitlaat ziet er leuk uit en hij klinkt zelfs beter(zat een 2,8 eindstukje op gelast ivm lengte uitlaat denk ik..
nu een rvs pijpje gepolijst ziet er knap uit...

uitlaat is ook weer gasdicht geworden even de flens goed vast gedraaid..

ontsteking nog een stukje meer gegeven.. hij geeft nu iets meer backfire's vreemd.. normaal bij te ver zou hij eerder uit de uitlaat gaan knallen..

ik geef hem straks nog een stukje meer.. dan kijken we wel hoe dat uitpak..

Gr arjan
''chitty chitty bang bang''
[ external image ]

MAd
3e Versnelling
Posts: 521
Joined: 16 Nov 2009 16:49
Type Auto: 525i Touring E39

Re: m24D** in een E12??

Post by MAd »

Hoi Arjan,

Als je de ontsteking eens even los liet staan, en als de motor staionair draait en hem dan wat bij draait, je kan dan even iets gaan zoeken, wanneer hij het mooiste stationair draait.
En even nachecken met de stroboscoop, als je die al in je bezit hebt.

Dat backfire is dus een probleem van te weinig brandstof, zoek het eens even na op Google.
Daar zal best iets over verteld worden.
geef even in, de oorzaak van backfire.

laat Chitty niet teveel knallen Arjan, dan heb je kans dat er een gestreepte auto bij je stopt.
Dan denken ze dat je vuurwerk aan het afsteken bent.
Laat wel even een harde knal volgen, als ze met hun rug naar je auto staan, hahahahaha..
Die hebben dan de rest van un dienst genoeg aan hun zelf, die staan dan wel knikkende knietjes.

Ik zie het al helemaal voor me, hahahaha, ik zit me nu helemaal slap te lachen, enkel bij de gedachtengang alleen al.

Tap aan de voorzijde eens wat benzine, let wel op, er zou best wel eens druk op kunnen staan, ik dacht zo iets van 3 tot 3,5 Bar, maar dat zou ik dan moeten na kijken.

Ik ga eerst even naar buiten, even de 3 bullen uit laten.

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
bemarjan
1e Versnelling
Posts: 168
Joined: 07 Aug 2011 11:14
Type Auto: bmw e12 528 1976
Location: Zwijndrecht
Age: 34

Re: m24D** in een E12??

Post by bemarjan »

hey ad

ik zit zomaar eens te analyseren hier..

er zit een sportluchtiflter op..
daardoor krijgt hij veel lucht binnen
daarnaast heeft hij misschien wat oudere injectors e.d. het is wat kouder..
dus.. conclusie als hij te weinig benzine krijgt
hij krijgt te veel lucht injectors kunnen het niet aan..
gaat backfire's geven bij de vleet. bij volgas heb ik nergens last van.. hij smoort hem ook..

nu wil het geval als ik een backfire krijg.. dan slaat de LMM dicht.. en dan trekt hij ineens goed hard op!

dus dan snijd hij zn eigen lucht dicht...

ik denk dat ik al aardig snap hoe t beestje geholpen moet worden..
een origineel luchtfilter er op monteren.. en dan komt alles een stuk beter hoop ik...

we zullen eens zoeken..

Mvg Arjan..

Ps, Succes met de bulls...
''chitty chitty bang bang''
[ external image ]

MAd
3e Versnelling
Posts: 521
Joined: 16 Nov 2009 16:49
Type Auto: 525i Touring E39

Re: m24D** in een E12??

Post by MAd »

Hallo Arjan,

Kan je proberen, heb je nog het originele filterhuis liggen?
Zou het dan zoveel schelen, of een sportluchtfilter meer lucht geeft.
Dan zouden er toch meerdere personen last moeten hebben, en je hoort er bijna niemand over.

pas wel op met die backfires hoor, dit is schadelijk voor de LMM, en de rest van de motor onderdelen.
Je leest het wel eens, inlaatspruitstuk opgeblazen, motor kap bol door opstijgend projectiel, daar bedoelen ze de luchtfilter mee.
En dat inlaatspruitstuk dat is het hem juist, dat heeft een enorme inhoud zoals je kan zien.
De tegenwoordige spruitstukken, die zijn allemaal fors kleiner gemaakt.

Je theorie klopt aardig, als die klep dicht geknald word, de hoeveel lucht is ineens helemaal weg.
Maar hoeveel knallen kan dat spul allemaal nog hebben?
Bekijk dan ook de koudstart injector of klep eens goed, of deze goed werkt.
Misschien de gasklep positie meter aan de zijkant als er die op zit, volgens mij wel, want anders zal het niet werken.
Deze heeft 3 standen, nullast, halflast en maximumlast, je moet met het contact er op, als je de klep hand bediend 3 klikken horen. Dan is hij goed.
Staat deze ook niet geheel goed afgeregeld, dan heb je ook haperen in het hele syteem.

Ja, met die bullen gaat dat allemaal wel goed komen hoor, het zijn een stelletje clowns, je lacht je slap soms.

Succes Arjan, ik hoop dat er een einde aan zit te komen, met al die problemen.
Niet omdat ik je niet graag help hoor, want dat is het niet, ik help je gewoon erg graag.
Voor jou is het gewoon een erg grote opgave, telkens van het ene probleem naar het andere, dat gaat soms wel eens de spuigaten uit lopen, en je humeur kan ook wel eens een flinke knauw krijgen.

Met vriendelijke groet,

Ad

Topic Author
bemarjan
1e Versnelling
Posts: 168
Joined: 07 Aug 2011 11:14
Type Auto: bmw e12 528 1976
Location: Zwijndrecht
Age: 34

Re: m24D** in een E12??

Post by bemarjan »

zo ad eens even een update van het bakkie..

van de week ging ik ff naar een kerst markt.. knalde de baksteun er onder uit.. en stond ik weer stil..
gelukkig al mijn gereedschap bij me.. alles weer vast gezet

klaar.. na 1,5 uur in de regen te hebben gesleuteld..

accu leeg.. door alarm lichten..

iemand hielp me opstarten.. en hop we gingen weer..

toen kwam ik thuis.. vloekend en tierend..

het was voor mij de druppel.. ik wilde dat ding niet meer!

ik op marktplaats kijken.. kwam ik een rover mini tegen uit 1990

en ja hoor die staat nu hier voor de deur.. en de bmw bij hun binnen..

was een garage.. zo 1op1 gerolen...

ding zit super strak in de lak.. zal morgen eens een foto plaatsen!

Gr Arjan
''chitty chitty bang bang''
[ external image ]

MAd
3e Versnelling
Posts: 521
Joined: 16 Nov 2009 16:49
Type Auto: 525i Touring E39

Re: m24D** in een E12??

Post by MAd »

Hallo Arjan,


Hehhh, nee toch, dat is een slechte deal kerel!

Zo'n ding is niets waard in geld uitgedrukt!
Hij had dat Rover ding jou gratis moeten schenken.

Ik hoop dat die Rover zijn nukken niet gaat vertonen aan jou, want dan denk ik dat er nog heel veel meer lelijke woorden over jou lippen gaan komen, brrrrrrrr zeg!

Ik verafschuw die Engelse shitzooi.
Mijn vrouw heeft ook al eens een Engels barrel gehad, je kon je knip er aan vast knopen.
Ik heb op een avond een van de vrienden gebeld, en hem vriendelijk verzocht eens even langs te komen met zijn vrachtwagen met laadkraan, huspakee de kettingen door de ruiten heen en opladen die troep.
Zo, daar was Ad erg snel vanaf.
Nooit meer dus.

Ik hoop dat je er geluk mee hebt, want het is me wat die Rovers.
de overburen hebben er ook een een 214 typje, maar dan een MG uitvoering.
Dat ding ratelt en pruttelt aan alle kanten, regelmatig gaat dat ding aan de kabel de straat uit, nog eens even bijwerken en sleutelen. Bij dat ding zijn er inmiddels al 4 motoren geplaatst in een jaar, ze liepen regelmatig in puin.
Vandaag hoorde ik dat het onding de deur uit gaat.
Ze hebben aan mij ook al eens gevraagd, of ik het wilde reparereren, nou aan me nooit niet!
Je bent er nooit mee klaar, dat heb ik ze van te voren al gezegd, en geloofden me niet, nu weten ze wel beter.
Hebben nu een Ford.


Let wel goed op het oliepeil ( weekelijks) bij een Engelse auto, kan wel eens wat olie consumeren.

Ik hoop dat dit een meevaller mag zijn voor jou, en dat je er geen spijt van gaat krijgen.

Met vriendelijke groet,

Ad
Locked

Return to “Archief”