hallo,
het lijkt mij leuk een project te beginnen en zal daarvoor een e30 willen gebruiken en daar een e36 m3 motor in te hangen
zijn hier veel aanpassingen voor nodig?
en kan ik hier een 316/318 voor gebruiken
en hoe zit het met rdw keuring?
mvg,
joey
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
e30 m3
Moderators: Moderator Team, Service Team
-
- 2e Versnelling
- Posts: 259
- Joined: 26 Aug 2011 12:37
- Type Auto: BMW E36 318i '94
Re: e30 m3
Nee hoor is prima te doen,
Een jongen die ik ken bij mij in de buurt rijd ook een e30 met e36 m3 blok.
De keuring word 'wat lastiger' omdat je doormoet naar lelystad.
In een e30 is fabriek af nooit een e36 blok geleverd (m3) er is dus geen type goedkeuring.
Hij word gekeurd op remmen, vermogen, veiligheid, weggedrag etc (heeft die jongen ook moeten doen).
Overigens weet ik van een e36 motor dat veel onderdelen van een e34 gepakt word (carterpan etc) ivm subframe etc.
Ik wil ditzelfde doen maar dan met een 325i motor.
Of met een 2.7Eta blokje. Ik weet het nog niet helemaal.
Het duurste van dit project zal de keuring zijn. Het mooiste is een duitser te kopen (bij voorkeur met motorschade) en een engelse m3 met (achter) schade.
Ik doe ditzelfde met een 325i.
Waar je op moet letten is
de remmenrij (word vaak van een 5-serie gepakt).
Inlaatspruitstuk
Rembekrachtiger met cilinder (van de 325iX kun je pakken)
Extra verstevigingen lassen in het carrosserie.
Voornamelijk op de achterbrug, er komt 300+ PK los op de achterwielen vandaar voor jou eigen veiligheid.
Mijn tip: pak een stuurhuis van een e36 en pas deze aan op de e30 (kogels etc).
Dan stuurt hij echt heerlijk en preciezer/korter
Een jongen die ik ken bij mij in de buurt rijd ook een e30 met e36 m3 blok.
De keuring word 'wat lastiger' omdat je doormoet naar lelystad.
In een e30 is fabriek af nooit een e36 blok geleverd (m3) er is dus geen type goedkeuring.
Hij word gekeurd op remmen, vermogen, veiligheid, weggedrag etc (heeft die jongen ook moeten doen).
Overigens weet ik van een e36 motor dat veel onderdelen van een e34 gepakt word (carterpan etc) ivm subframe etc.
Ik wil ditzelfde doen maar dan met een 325i motor.
Of met een 2.7Eta blokje. Ik weet het nog niet helemaal.
Het duurste van dit project zal de keuring zijn. Het mooiste is een duitser te kopen (bij voorkeur met motorschade) en een engelse m3 met (achter) schade.
Ik doe ditzelfde met een 325i.
Waar je op moet letten is
de remmenrij (word vaak van een 5-serie gepakt).
Inlaatspruitstuk
Rembekrachtiger met cilinder (van de 325iX kun je pakken)
Extra verstevigingen lassen in het carrosserie.
Voornamelijk op de achterbrug, er komt 300+ PK los op de achterwielen vandaar voor jou eigen veiligheid.
Mijn tip: pak een stuurhuis van een e36 en pas deze aan op de e30 (kogels etc).
Dan stuurt hij echt heerlijk en preciezer/korter
Re: e30 m3
Lijkt me een leuk project, ik ga het volgen!