BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Waarop letten bij de aankoop van een Z3

Forum voor alle Z3-serie modellen van 1996 tot 2002.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
freres2907
Neutraal
Posts: 1
Joined: 29 Aug 2009 08:08
Type Auto: 116D

Waarop letten bij de aankoop van een Z3

Post by freres2907 »

Hoi,

Ik denk er aan om binnenkort een Z3 aan te schaffen. Zijn er specifieke punten om op te letten bij de aanschaf?

Alvast bedankt
Steven

Matty
Neutraal
Posts: 2
Joined: 09 Jul 2012 16:42
Type Auto: BMW Z3
Location: Utrecht
Age: 38
Contact:

Re: Waarop letten bij de aankoop van een Z3

Post by Matty »

Corroderende spiegelpootjes zijn een veel voorkomend en bekend probleem. Over het algemeen kan je dit met het blote oog zien. Mocht dit niet het geval zijn, dan is testen of ze nog elektrisch verstelbaar zijn voldoende.

De bestuurder of bijrijderstoel kan bij stevig remmen een klein stukje (+/- een cm) naar voren komen. Dit is een veel voorkomend probleem, maar redelijk eenvoudig op te lossen.

Verder zou ik letten op de staat van de softtop en de plastic achterruit specifiek.

WdePundert
3e Versnelling
Posts: 631
Joined: 07 Aug 2011 14:06
Type Auto: 118I
Contact:

Re: Waarop letten bij de aankoop van een Z3

Post by WdePundert »

Volgens mij heeft hij er al lang één gekocht en als dat niet zo is zal het ook wel nooit meer gebeuren. ;)
Verba volant, scripta manent.

Roberto_330i
Neutraal
Posts: 16
Joined: 23 Feb 2012 12:40
Type Auto: BMW330i

Re: Waarop letten bij de aankoop van een Z3

Post by Roberto_330i »

dat denk ik ook en anders heb ik nog een hele mooie te koop
Post Reply

Return to “Z3 (E36/7, E36/8)”