BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aanschaf e39 Touring

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Donferrow
Neutraal
Posts: 4
Joined: 14 Apr 2013 19:02
Type Auto: Nog niet

Aanschaf e39 Touring

Post by Donferrow »

Hallo, ik heb mijzelf net even voorgesteld in het voorstel topic.

Ik heb op dit moment nog geen bmw... door omstandigheden ben ik genoodzaakt om een andere auto aan te schaffen (mijn werkbus is totallos gereden, en wil even geen bus meer)
Ik ben zzp'er in de bouw, ik zit zelf te denken aan een E39 Touring aangezien ik dan voor mijn werk eventueel een kruiwagen oid. achterin kan leggen en wat klein gereedschap, ik rij dan prive/zakelijk ook een mooi ogende auto en kan mijn 2 kleine kinderen straks ophalen bij de opvang en in het weekend met het hele gezin op stap en de hond achterin.
Mijn budget is niet heel royaal helaas ik denk zo 3 - 4 duizend euro. Ik zit zelf te denken aan een 525d of 530d, op MP zie ik er diverse staan en die zien er opzich best goed uit (xenon, leer ed.).... Die auto's hebben wel zo rond de 350.000km, mits deze auto's netjes onderhouden zijn, zijn ze dan goed betrouwbaar (motorische?)? Ik denk er zo'n 2 jaar mee te gaan rijden en er 50.000 bij te zetten.. haalbaar? of zeggen jullie bij voorbaat niet doen want de 3.0d motor is niet goed oid?
Dat de auto's niet meer als nieuw uitzien dat snap ik... ze zijn al snel 10-12 jaar oud dus lijkt dit mij logisch.

Waar moet ik meer opletten/wat zijn de zwakke punten? Wat is het werkelijke verbruik van zo'n 530D?
Heb zelf ook even overwogen om een e38 te kopen op gas en dan een aanhangertje er achter die ik op het werk achterlaat (en daar mijn kruiwagen op)... maar een touring is praktischer in gebruik voor mijn situatie
Alvast mijn dank voor het lezen en wellicht reageren op mijn vragen.

Ferrow
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”