BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Led lampjes in dashboard vervangen

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
WillemV
1e Versnelling
Posts: 101
Joined: 19 Mar 2012 09:18
Type Auto: E36 316i touring "99
Location: Zaanstad

Led lampjes in dashboard vervangen

Post by WillemV »

Hallo,

Er zijn denk ik een of twee lampjes in het dashboard kapot. En dan met name bij het scherpje van de km-stand.
Als het licht niet aan is dan zie je geen stand en bij verlichting aan zie je een beetje wat de km stand is.

Nu heb ik de engelse service er bij gepakt en die stelt dat ik een paar parkers moet verwijderen en als ik het goed heb begrepen ook de airbag etc. Is dit laatste niet wat overdreven?

Ik vroeg mij dan ook af of ik voorzichtig de tellerunit kan verwijderen en dan simpelweg de betreffende lampjes verwisellen.

Gr.
Willem

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Led lampjes in dashboard vervangen

Post by Redhead »

Je kan afhankelijk van het type stuur met wat gerommel de unit er tussenuit wriemelen. Makkelijk is het niet.
Beter stuur, en dus airbag loskoppelen. Eerst ff de accu eraf, ivm error en/of per abuis activeren airbag ;)

De display herstellen is overigens niet makkelijk. Dat is een klein unitje op een printplaat.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
WillemV
1e Versnelling
Posts: 101
Joined: 19 Mar 2012 09:18
Type Auto: E36 316i touring "99
Location: Zaanstad

Re: Led lampjes in dashboard vervangen

Post by WillemV »

Hm... dit klinkt lastig. Ik dacht dat de ledlampjes gewoon te vervangen waren. :nou: :nou:

Dus om een lang verhaal kort te maken moet ik eerst opzoek naar een ander display.

Jammer, jammer.

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Led lampjes in dashboard vervangen

Post by Redhead »

Alleen de tellerunit lampjes zijn makkelijk te vervangen. Een LCD scherm is lastig je kan hem wel wegbrengen naar een herstellings bedrijf.

Weet niet welk model je hebt? Heb nog een goede 318 tellerunit liggen voor je.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
WillemV
1e Versnelling
Posts: 101
Joined: 19 Mar 2012 09:18
Type Auto: E36 316i touring "99
Location: Zaanstad

Re: Led lampjes in dashboard vervangen

Post by WillemV »

Ik heb een 316i automaat, sedan uitvoering. In de komende weken zal ik tijd moeten maken om de tellerunit los te koppelen. Ik mag hopen dat het simpelweg wat lampjes zijn en geen leds. Ik kom t.z.t. dan wel op de lijn voor je aanbod. En is dat ding weg dan heb ik pech. :duh:

Maar ik mag eerst mijn andere auto, een Peugeot 605, APK klaar maken. ALs die weer door de keuring komt, dan is de BMW aan de beurt. 8-)

Gr.
Willem
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”