BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Is het erg voor je motor als je in hoge toeren rijd?

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Aantho0nyy
Neutraal
Posts: 3
Joined: 11 Mar 2014 23:25
Type Auto: Bmw 116D e87 2009

Is het erg voor je motor als je in hoge toeren rijd?

Post by Aantho0nyy »

Hey! Ik heb een gechiptunede bmw 1 serie 116D e87 met 180pk en 400nm, nu vroeg ik me af of het erg is voor je motor dat ik tijdens het optrekken in hoge toeren ga? Ik rijd de auto natuurlijk altijd gedurende 10minuten ongev. Eerst warm. Maar is het erg voor je motor dat ik tot 4500 toeren ga?


Grts

Smotske
1e Versnelling
Posts: 160
Joined: 28 Jun 2013 20:15
Type Auto: E87 120d High Executive
Age: 30

Re: Is het erg voor je motor als je in hoge toeren rijd?

Post by Smotske »

Het is voor 'n motor zeker niet erg om in hogere toerentallen te draaien, maar na 10min is de motor absoluut nog niet warm!!!

'K weet niet of je een OBD-connector hebt, maar na 10min is je koelmedium wel op temperatuur, maar dit is geen indicatie of je motor al door en door warm is! Smeerolie temperatuur is een :ja: indicatie, voor motortemperatuur. Deze is af te lezen met een OBD connector. (http://dx.com/p/kgd-kgd327-super-mini-e ... lue-291784)

Ik rijd zelf een 120d (Pre-facelift) die ondertussen ook is gechipt naar 200pk. Mijn koelmedium is na +/- 15km op temperatuur, en de smeerolie pas na +\-30km. Na 30km zit ik vanaf huis, ook op de snelweg, en dan trap ik 'um pas echt in. Al ga ik zelf niet boven de 4000rpm, omdat daar het vermogen niet meer zit, en ik liever het koppelgebruik, wat na 3100rpm afneemt.... Als ik 'um doortrap, ga ik door tot max 4000rpm.

Ik zou je rechtervoet wat langer in bedwang houden, dan 10km. Diesels vinden het niet fijn om koud hard te werken... :nou:

Grtz

Topic Author
Aantho0nyy
Neutraal
Posts: 3
Joined: 11 Mar 2014 23:25
Type Auto: Bmw 116D e87 2009

Re: Is het erg voor je motor als je in hoge toeren rijd?

Post by Aantho0nyy »

Smotske wrote:Het is voor 'n motor zeker niet erg om in hogere toerentallen te draaien, maar na 10min is de motor absoluut nog niet warm!!!

'K weet niet of je een OBD-connector hebt, maar na 10min is je koelmedium wel op temperatuur, maar dit is geen indicatie of je motor al door en door warm is! Smeerolie temperatuur is een :ja: indicatie, voor motortemperatuur. Deze is af te lezen met een OBD connector. (http://dx.com/p/kgd-kgd327-super-mini-e ... lue-291784)

Ik rijd zelf een 120d (Pre-facelift) die ondertussen ook is gechipt naar 200pk. Mijn koelmedium is na +/- 15km op temperatuur, en de smeerolie pas na +\-30km. Na 30km zit ik vanaf huis, ook op de snelweg, en dan trap ik 'um pas echt in. Al ga ik zelf niet boven de 4000rpm, omdat daar het vermogen niet meer zit, en ik liever het koppelgebruik, wat na 3100rpm afneemt.... Als ik 'um doortrap, ga ik door tot max 4000rpm.

Ik zou je rechtervoet wat langer in bedwang houden, dan 10km. Diesels vinden het niet fijn om koud hard te werken... :nou:

Grtz
Oke vriendelijk bedankt!! Wat ik erg lastig vind aan bmw is dat de temperatuur van de motor of olie niet staat aangegeven... Grtz

Smotske
1e Versnelling
Posts: 160
Joined: 28 Jun 2013 20:15
Type Auto: E87 120d High Executive
Age: 30

Re: Is het erg voor je motor als je in hoge toeren rijd?

Post by Smotske »

Yup... Irritant
Post Reply

Return to “1 Series”