BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

"Generator gestört" melding ondanks nieuwe dynamo

2002 - 2009

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Fouad
Neutraal
Posts: 2
Joined: 05 Aug 2015 02:13
Type Auto: BMW E65 en BMW E24

"Generator gestört" melding ondanks nieuwe dynamo

Post by Fouad »

Beste liefhebbers,

Ik zit met het volgende probleem.Afgelopen maand zijn er in mijn E65 735i A 2003 een nieuwe Bosch dynamo en nieuwe Varta accu ingebouwd.De accu is succesvol ingeleerd bij de BMW dealer, doch de dynamo wordt door de auto niet herkend.Dit zou automatisch moeten gebeuren volgens de dealer.Er is gecontroleerd of hij doet laden en er is naar de bekabeling gekeken.Dit bleek allemaal in orde.Op hun advies heb ik de DME software laten updaten bij ze.Helaas blijft de melding telkens na het starten terugkomen.Hoe langer de motor loopt(na een half uurtje ongeveer) hoe vaker de melding wegvalt en weer terugkomt met steeds langere intervallen.Ik heb de auto nu 2 jaar en verder rijdt de auto super en ben ik ook niets anders gewend bij BMW's van deze klasse.

Groetjes Fouad
Post Reply

Return to “2002 - 2009 (E65, E66)”