BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

informatie over E36 op internet

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Facta, non verba
Neutraal
Posts: 5
Joined: 27 Apr 2018 16:41
Type Auto: BMW E36 cabrio

informatie over E36 op internet

Post by Facta, non verba »

Ik zal me snel netjes voorstellen met foto's.

Ik heb een E36 cabrio uit dec 1998 aangeschaft...

Ik wil lekker gaan lezen welke velgen standaard zijn, wat voor weetjes er zijn etc etc... Kan iemand mij een link geven naar een site waar ik lekker kan gaan zitten lezen studeren over een E36?

Dank alvast!

superpetur
Neutraal
Posts: 3
Joined: 02 May 2018 18:17
Type Auto: 318i cabrio

Re: informatie over E36 op internet

Post by superpetur »

Die tips heb ik helaas niet voor je, maar ik ben ook benieuwd. Heb sinds vandaag een 318i cabrio van 97 (al is de productiedatum 18-12-1996) en ben ook op zoek naar meer informatie. Gelukkig, ik heb er wel een "nieuw" instructieboekje bij, een deel van de onderhoudshistorie en verklaringen over het alarm systeem.
Maar, gezien de leeftijd, zal er van deze auto's meer op papier verschenen zijn dan op internet. Dus dat wordt oude folders opduikelen en dergelijke. Je bent wat dat betreft afhankelijk van het "fanatisme" van andere BMW rijders die hun hobby graag willen delen via internet... Als ex Citroen DS rijder (en dan bedoel ik de echte DS van 55 tot 75, niet die moderne misbaksels) heb ik wel de indruk dat BMW minder als hobby/levensstijl/afwijking beleefd wordt dan Citroen. Dat helpt bij zo'n speurtocht dan ook niet....
Een 318 is nog niet zo'n icoon als de DS, maar dat gaat nog wel komen.

Met vriendelijke groet,

Peter

Topic Author
Facta, non verba
Neutraal
Posts: 5
Joined: 27 Apr 2018 16:41
Type Auto: BMW E36 cabrio

Re: informatie over E36 op internet

Post by Facta, non verba »

superpetur wrote: 03 May 2018 18:56 Die tips heb ik helaas niet voor je, maar ik ben ook benieuwd. Heb sinds vandaag een 318i cabrio van 97 (al is de productiedatum 18-12-1996) en ben ook op zoek naar meer informatie. Gelukkig, ik heb er wel een "nieuw" instructieboekje bij, een deel van de onderhoudshistorie en verklaringen over het alarm systeem.
Maar, gezien de leeftijd, zal er van deze auto's meer op papier verschenen zijn dan op internet. Dus dat wordt oude folders opduikelen en dergelijke. Je bent wat dat betreft afhankelijk van het "fanatisme" van andere BMW rijders die hun hobby graag willen delen via internet... Als ex Citroen DS rijder (en dan bedoel ik de echte DS van 55 tot 75, niet die moderne misbaksels) heb ik wel de indruk dat BMW minder als hobby/levensstijl/afwijking beleefd wordt dan Citroen. Dat helpt bij zo'n speurtocht dan ook niet....
Een 318 is nog niet zo'n icoon als de DS, maar dat gaat nog wel komen.

Met vriendelijke groet,

Peter
haha, dank Peter voor je reactie. Ik herken wat je zegt. Ik heb ook nog een Volvo 480; absoluut geen concurrentie voor jou DS, maar ben gewend om op internet uitgebreid te kunnen snuffelen. Laten we elkaar op de hoogte houden mocht er info beschikbaar zijn.
Heb je een mooie Cabrio?

Ik heb vandaag opdracht gegeven om die van mij voor ca 3.000 euro up to date te maken....

superpetur
Neutraal
Posts: 3
Joined: 02 May 2018 18:17
Type Auto: 318i cabrio

Re: informatie over E36 op internet

Post by superpetur »

Graag gedaan. Ik heb inmiddels op papier al wat binnen gekregen van de week.
Op zich heb ik een mooie strakke cabrio. Vrijwel origineel, slechts 120 dkm, volgens de historie die er bij zit (vanaf 2012 of zo) is er bij het jaarlijkse onderhoud tot 2016 flink wat vervangen. Waterpomp, thermosstaat, dempers en veren, banden, cardan olie en dat soort belangrijke zaken. Laatste jaar heeft de auto mooi wezen staan in een hoek bij de garage waar we hebben hebben gekocht. De garagehouder had de auto voor zijn vrouw gekocht, maar die had liever een Saab cabrio.... Als laatste zijn de uitlaat en de remmen rondom vervangen en is er voor aflevering nog even een nieuwe accu geplaatst. Volgens opgaaf is de auto geleverd met Nederlandse documentatie, maar.... de verkoper heeft een aparte Nederlandse handleiding besteld omdat er in de auto een Spaanstalige handleiding lag, met een Spaanstalig onderhoudsboekje dat alleen op de leveringsdag is afgetekend. Volgens het alarmcertificaat is de eerste eigenaar een Nederlandse vrouw geweest...... Maar de auto Heeft wel het onderhoud gehad via Nederlandse garages afgaande op de NAP die erbij zit.
De kap die erop zit is een nieuwe, maar leeftijd probeer ik nog te achterhalen ervan.
Interieur, ja dat is lastig. In de bestuurdersstoel zitten al wat nieuwe stukken. De rest van de voorstoelen en armleuning schreeuwt om een colourlock feestje, dus dat ga ik binnenkort maar eens uitproberen. Naar mijn idee is het leer van de BMW's uit die periode kwalitatief toch stukken minder dan dat wat ik in de DS van 73 had. Tuurlijk, in een cabrio krijgt het leer meer te verduren, en onderhoud plegen is er meestal niet bij (tegen die tijd heeft de eerste koper de auto al ingeruild) maar ik heb eigenlijk geen enkele gezien die nog mooi origineel leer heeft uit die tijd.
Het enige wat niet origineel is, is een telefoonsteun, dus die moet ik er nog wel even uit halen. Mijn telefoon past er niet in, en echt nodig is het ook niet. Ik wil alleen de radio nog vervangen door een DIN-1 met navigatie, om praktische redenen.
Maar veel belangrijker, met deze auto rijdt mijn vrouw ook zo weg, dat was met de DS niet het geval....
Ik heb inmiddels ook al een windscherm erin gezet, en ik hoop binnenkort even in de buurt een hardtop te scoren. Wat me dan ook weer tegenvalt, ik heb nog geen filmpje gevonden hoe je de hardtop op de E36 zet... Vreemd, want er is genoeg andere (on)zin te vinden op YouTube mbt de E36 cabrio.
Ach, we zoeken wel ff verder...

MVG, Peter

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: informatie over E36 op internet

Post by DannysedanE36 »

Hallo facta, Een wat late reactie. Ik weet niet wat je zoekt aan 'weetjes' , maar is dit misschien iets waar je wat aan hebt?
https://www.newtis.info/
Groeten, Danny
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”