BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Koelvloeistof lekkage

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
marcel1169
Neutraal
Posts: 15
Joined: 19 Sep 2012 10:14
Type Auto: 320i Touring

Koelvloeistof lekkage

Post by marcel1169 »

Ik heb een koelvloeistof lekkage. ( e46 320 touring 2.2 l.) Ik wist dat mijn radiateur slecht was dus deze heb ik laten vervangen incl. expansie vat. (niet zelf want het ontluchten is een lastig verhaal)
Helaas verlies ik nog steeds koelvloeistof :( het thermostaat huis en waterpomp zijn droog het systeem is afgeperst maar daar is niets uit op te maken, ik ruik wel een beetje koelvloeistof links bij het paravan.
Ik weet het even niet meer.

Gr. Marcel

P.s. b.j. 2004 en 134.000 km.

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Koelvloeistof lekkage

Post by 325i »

Hoe hard zijn de waterslangen?
en heb je al een koppakking test uitgevoerd? normaal met afpersen en je vind geen lekkage maar hij versliest wel druk moet je toch voorzichting aan een koppakking denken


Wel uiteraard zeker ervan zijn dat je geen lekkage hebt aan slangen,verbindingen en kachels e.d. dus ook bij de parafaan e.d. moet alles gewoon lek vrij zijn
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
marcel1169
Neutraal
Posts: 15
Joined: 19 Sep 2012 10:14
Type Auto: 320i Touring

Re: Koelvloeistof lekkage

Post by marcel1169 »

Hoi,

Bedankt voor het antwoord, ik ga ook voor het ergste dan kan het alleen maar mee vallen.Haha. Aan de linker zijkant van het blok ruik ik een penetrante lucht weet jij waar de aan sluitingen van de kachel zitten? Is het daar ook niet in de buurt?

Gr. Marcel

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Koelvloeistof lekkage

Post by 325i »

Ik kan me de motorruimte momenteel echt niet voor de geest halen dus je zal zelf even moeten kijken waar de slangen heen gaan vanaf de parafaan
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 31

Re: Koelvloeistof lekkage

Post by ArnoldC »

Slangen voor de kachel zitten aan de bestuurderskant. Ruik je het aan de inlaat of uitlaatkant? Bij deze blokken zit er geen koelslang achterop aangesloten verder. Maar als je steeds een lucht ruikt, moet er ergens iets te zien zijn! Ruik je het in de auto ook? Dan kan het misschien je kachelradiateur zijn maar dit komt nooit voor bij een E46, en verder heb ik ook nog nooit een koppakking voorbij zien komen. De door jou genoemde dingen, zoals radiateur, waterpomp, expansievat en thermostaathuis zijn dingen waar je toch het eerst naar gaat zoeken... Succes met zoeken, en laat even weten wat het geweest is!

Topic Author
marcel1169
Neutraal
Posts: 15
Joined: 19 Sep 2012 10:14
Type Auto: 320i Touring

Re: Koelvloeistof lekkage

Post by marcel1169 »

Hey Arnold,

De penetrante geur zit aan de bestuurderskant dus de inlaatzijde. na een rit doe ik de deur open dan ruik je het al een beetje, in de auto niet.
Bedankt voor de info ik ga daar even zoeken en ik laat je het weten.

Gr. Marcel

Topic Author
marcel1169
Neutraal
Posts: 15
Joined: 19 Sep 2012 10:14
Type Auto: 320i Touring

Re: Koelvloeistof lekkage

Post by marcel1169 »

Ik heb het systeem laten afpersen (met warme motor was niet echt slim ,afkoelende motor neemt de druk af) moet even afspraak maken.
Ik hou jullie op de hoogte.

Marcel

jeroendebruijn
Neutraal
Posts: 3
Joined: 12 Mar 2013 20:26
Type Auto: e46 316

Re: Koelvloeistof lekkage

Post by jeroendebruijn »

Beste Marcel ik ben pas 3 weken bezig geweest om er achter te komen waar bij mij die koelvloeistof lucht vandaan kwam.
dit zijn hele vervelende storingen! maar bij mij was na lang zoeken de koelvloeistof verdeler kapje achter het blok aan de boven kant van de kop kapot! de rubbertjes waren versleten voor de rest zag je er niks aan. hij zit naast je vacuumpomp,

Hij lekte zachtjes druppels koelvloeistof en kwam op het spruitstuk daar verbrande het!!!!! dus je zag nergens lekkage maar je ruikte het gewoon..... Al met al koste het kapje 8 euro en het PROBLEEM is opgelost (ik heb het zelf vervangen). je moet in ieder geval niet te grote handen hebben hahahahaha priegel werkje...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt............... Jeroen ps een ieder die hier hulp bij nodig heeft kan contact met mij opnemen......(alle koelvloeistof lekkages!).

desuperdave
Neutraal
Posts: 5
Joined: 28 Aug 2013 12:20
Type Auto: bmw 520 Touring

Re: Koelvloeistof lekkage

Post by desuperdave »

Hallo.. mijn 1e post met dus een koelvloeistof probleem.

Gisteren ben ik ná n melding op 't dashboard, direct naar kwikfit gereden om koelvloeistof bij te vullen.
Ik wilde net naar m'n werk gaan en wéér direct de melding en inderdaad.. de reservoir is weer half leeg. Auto verplaatst en daar zie ik als ik voor de auto sta, iets aan de linkerzijde (wel iets in 't midden).. een natte plek op 't wegdek. Het lekt dus ergens, mr ik weet niet waar. En zoveel verstand heb ik er niet van.

Is 't 'n slangetje of moet ik aan iets duurs denken?
Wie weet 't?

BMW 520 E39 Touring 1999

Henkkie
Neutraal
Posts: 3
Joined: 19 Jan 2019 07:01
Type Auto: 318i e90

Re: Koelvloeistof lekkage

Post by Henkkie »

jeroendebruijn wrote: 12 Mar 2013 20:48 Beste Marcel ik ben pas 3 weken bezig geweest om er achter te komen waar bij mij die koelvloeistof lucht vandaan kwam.
dit zijn hele vervelende storingen! maar bij mij was na lang zoeken de koelvloeistof verdeler kapje achter het blok aan de boven kant van de kop kapot! de rubbertjes waren versleten voor de rest zag je er niks aan. hij zit naast je vacuumpomp,

Hij lekte zachtjes druppels koelvloeistof en kwam op het spruitstuk daar verbrande het!!!!! dus je zag nergens lekkage maar je ruikte het gewoon..... Al met al koste het kapje 8 euro en het PROBLEEM is opgelost (ik heb het zelf vervangen). je moet in ieder geval niet te grote handen hebben hahahahaha priegel werkje...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt............... Jeroen ps een ieder die hier hulp bij nodig heeft kan contact met mij opnemen......(alle koelvloeistof lekkages!).
Hallo Jeroen
Ik heb plotseling aan de bestuurskant aan de zijkant van het blok iets koelvloeistof liggen. Lijkt van boven weg te komen bij plastic deel waar slangen op zitten. Het is een e90 318i 2007. Waar moet ik ander de lekkage zoeken.
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”