Mannen, vrouwen. Ik rijd nu ca 9 maanden om mijn 316 touring. Ging lang goed maar laatste maanden minder: nu na koelwater problemen thermostaat en waterpomp vervangen. Toen na storingsmelding op dashboard abscsensor vervangen. Echter sinds die storing is krachverlies. Komt in eerste toeren gebied niet lekker op gang. Uit zich bijvoorbeeld in horten en stoten bij weer gas geven na terugschakelen. Heb eigenlijk niet echt vertrouwen in mijn garage dat hier vlot en goed diagnose kan worden gesteld. Heeft iemand enig idee of n tip.?
Hartelijke groet Wim
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Krachverlies en inhouden in het laag
Moderator: Moderator Team
Re: Krachverlies en inhouden in het laag
Na een ritje van 250 km blijkt krachtverlies op alle snelheden. VErbruik ca 25% hoger. Loopt overigens wel keurig stationair.
Ik heb nog een uitlees rapportje liggen nav het vervangen van de ABS sensor. Staat vooral veel op wat ik niet snap. Zql deze eens uploaden!
Ik heb nog een uitlees rapportje liggen nav het vervangen van de ABS sensor. Staat vooral veel op wat ik niet snap. Zql deze eens uploaden!
Re: Krachverlies en inhouden in het laag
Het rapport was alleen van de abs storing..
Gisteren wilde ik een stukkie rijden. Nauwelijks van z'n plek te krijgen.
Wegenwacht gebeld. Hij kon niet uitlezen, maar heeft iig geconstateerd dat de motor keurig loopt, de luchtinlaat in orde is.
Mogelijke oorzaak, verstopte utilaat, en dan vooral de katalysator.
Ik moet de luchtflow dus laten uitlezen.
Gisteren wilde ik een stukkie rijden. Nauwelijks van z'n plek te krijgen.
Wegenwacht gebeld. Hij kon niet uitlezen, maar heeft iig geconstateerd dat de motor keurig loopt, de luchtinlaat in orde is.
Mogelijke oorzaak, verstopte utilaat, en dan vooral de katalysator.
Ik moet de luchtflow dus laten uitlezen.