BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

E87 CCC systeem probleem

Alle How to's en DIY(Do It Yourself) vind je hier terug.
Gelieve alleen informatie te verstrekken, voor het oplossen van problemen gebruik dan de overige forums.

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
SebaNig
Neutraal
Posts: 2
Joined: 25 Feb 2021 16:18
Type Auto: 2004 BMW E87 120i

E87 CCC systeem probleem

Post by SebaNig »

Hi Allemaal,

ik heb een vraag over het CCC/iDrive systeem van mijn 2004 E87 120i high executive uitvoering.

Telkens als ik de auto start of uit zet, is het gedrag van het op/neer-klappen van het scherm anders.

De ene keer gaat hij moeiteloos open/dicht. De andere keer hapert hij enorm maar is die wel binnen een paar seconden open/dicht. Maar soms blijft hij hangen en na een minuut ongeveer stopt hij volledig met bewegen.

Ik heb ook 1 keer gehad dat al mijn settings waren gereset, denk aan taal/datum/units. En dat het controldisplay een leuke kerstboom werdt, met op en neer denderende tellers (motor liep niet). Toen ik de motor aanzette deed alles normaal en verdwenen alle kerstboomlampjes.

Ik heb de auto uitgelezen en ben geen enkele fault tegen gekomen in Torque Pro.

Heeft iemand enig idee hoe ik het display normaal werkend kan krijgen, of een workaround dat het scherm altijd omhoog staat? (dat is voor mij geen probleem).

alvast hartelijk dank voor de hulp!

mvg
Sebastiaan
Post Reply

Return to “Kennisbank”