BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

330E 2016, vraagjes

Forum voor alle F30 serie vanaf vanaf 2012 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Jebo
Neutraal
Posts: 2
Joined: 03 May 2020 16:00
Type Auto: 330E

330E 2016, vraagjes

Post by Jebo »

Hoi allemaal, sinds kort ben ik eigenaar van een 330E uit 2016. Altijd al fan geweest van BMW maar vanwege prive omstandigheden ongeveer 10 jaar lang andere automerken gereden. Mijn laatste BMW was een 316ti. Ik zit nog binnen de 2 jaar bmw premium garantie.

Nu wel weer een bmw, waar ik een aantal vragen over heb waar ik niet echt een antwoord op kan vinden. Ik hoop dat de leden van dit forum me op weg kunnen helpen of antwoorden hebben op mijn vragen. Dank alvast!

De vragen:
1: Neerklapbare achterbank. Ik ga er vanuit dat deze optie er niet op zit. Ik zie alleen een mogelijkheid om het middelste smalle gedeelte naar beneden te klappen verder niets. Ik dacht begrepen te hebben dat je of een neerklapbare achterbank hebt (mogelijk in gedeelten) of niet, of vergis ik me dan?
2: Het rijden op het elektrisch gedeelte gaat mooi en soepel. Alleen benzine of combi levert een klein beetje stotteren op bij een rustige rijstijl tussen de 0 - 30 km per uur. Het kan natuurlijk zijn dat ik teveel van de auto verwacht, maar mag ik er van uitgaan dat de benzine ervaring, qua comfort, gelijkwaardig zou moeten zijn aan de elektrische ervaring?
3: Ik laad nu op via het stopcontact. Ben aan het denken over een laadpaal. Zijn er naast sneller opladen nog meer voordelen te bedenken? Ik laad de auto namelijk voornamelijk op zodra ik thuis ben en heb de auto dan niet snel nodig. Sneller laden is voor mij niet echt een reden om een laadpaal te nemen.
4: Snelheid van 0-100. Laatst toevallig een keer gereden met een kona, volgens fabrieksopgave gaat deze van 0 - 100 in 7,5 seconden. Ik kon deze met moeite bijhouden (sport en autodrive mode.)
Daarna zelf een keer gemeten, droog wegdek en launch control (voor zover mij bekend goed uitgevoerd) 0 - 100 in 7,1 seconden. Zou 6,1 moeten zijn volgens bmw fabrieksopgave. Is dit een acceptabele afwijking of is dit een dusdanige afwijking in de performance dat ik er mee terug mag gaan?

Alvast bedankt!

HJBluesteel
Neutraal
Posts: 1
Joined: 11 Dec 2021 00:11
Type Auto: F30 320D

Re: 330E 2016, vraagjes

Post by HJBluesteel »

1. Klopt. Is een extra optie die erbij kan kopen...
2. Geen idee, ik rij geen elektrisch
3. Zie 2.
4. Ik had het wel gedaan. Het is toch een redelijke afwijking.
Post Reply

Return to “2012+ (F30, F31, F34, F35)”