BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Katalysator vol? (Gevolg steenmarter)

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
DanSch
Neutraal
Posts: 2
Joined: 14 Aug 2023 09:22
Type Auto: G31 530D

Katalysator vol? (Gevolg steenmarter)

Post by DanSch »

Goedemorgen,

Wij hebben last gehad van een steenmarter en als gevolg hiervan ging de auto beroerd lopen (zonder storing), gevoel dat hij bij vaste snelheden ineens wat inhield of begon te bokken.

Bij de garage is geconstateerd dat inlaatluchtleiding geperforeerd was en bedrading lambdasonde dusdanig beschadigd dat deze vervangen moest worden.

Na uitvoering van deze werkzaamheden bleef helaas co2 uitstoot zeer hoog (2miljoen). Ze hopen dat de vakantie kilometers waarbij de auto met caravan er flink aan moet trekken zal helpen met schoonbranden, maar waarschijnlijk moet er een nieuwe katalysator onder.

Ondanks dat ik de auto nog niet weg wil doen.. de kosten zetten me wel aan het denken. Schrok behoorlijk van het bedrag van een nieuwe katalysator!

Iemand ervaring of tips? Of zit ik echt aan nieuw en origineel (ben persoonlijk niet direct van imitatie of halve oplossingen).

Gr. Danny
Post Reply

Return to “2017+ (G30,G31,G38)”