BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Tractie controle lijkt uit het niets in te grijpen

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
JanvDijk
Neutraal
Posts: 1
Joined: 03 Oct 2023 18:33
Type Auto: Bmw 3 serie touring

Tractie controle lijkt uit het niets in te grijpen

Post by JanvDijk »

Geachte leden,

Mijn naam is Jan van Dijk en ik heb een BMW 3 serie touring E91 uit december 2011.

Laatst reed ik op de snelweg en begon de auto behoorlijk te trillen /stoten. Het vermogen verdween en het lampje van tractie controle begon te knipperen. Eerste de beste afrit eraf, maar ook daar bleef de auto stoten. Auto uit en aangezet, maar na een kilometer weer het zelfde. Auto uit en aan gezet en nu ook de tractie controle uit, maar weer het zelfde.

ANWB gebeld, maar die konden niks vinden tijdens het uitlezen. Stukje met de man van de ANWB gereden. Eerst leek de auto het niet meer te doen, maar aan het eind van ons rondje reden we over een rotonde, waarbij de auto weer begon te stoten, vermogen viel weg en het lampje van de tractie controle begon weer te knipperen. Auto weer uit gelezen, maar niks gevonden.

Uiteindelijk heeft de ANWB bij het rechter voorwiel de stekker van de ABS er uit getrokken, waardoor het hele tractie systeem is uitgeschakeld. Waarna de auto het weer gewoon doet.

Het lijkt er op dat de tractie controle denkt dat die moet ingrijpen terwijl dat niet hoeft, waardoor de auto begint te stoten en in een soort noodloop komt.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? U zal mij er veel mee helpen. Gr Jan.
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”